English

احمد کرمی:

پیشگیری مهمترین اصل در مدیریت بحران است

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه پیشگیری مهمترین اصل در مدیریت بحران است،گفت:عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت بحران استان بی بدیل بوده است.

پیشگیری مهمترین اصل در مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، احمد کرمی معاون امورعمرانی استاندار ایلام در مراسم ما تکریم و معارفه مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام افزود:مدیریت بحران علاوه بر اینکه نیازمند دانش و مهارت و تجربه کاری است داشتن روحیه جهادی و عملیاتی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران یک کار جمعی است، اظهار داشت: خوشبختانه استان ایلام دارای تجربه بسیار موفقی در حوزه مدیریت بحران در کشور است و این تجربه مثبت می تواند راهنمای ما در برخورد با حوادث و رخدادهای احتمالی پیش روی باشد.

معاون عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: حرکت ما در این حوزه رو به جلو بوده است و در این زمینه علاوه بر اینکه با پیشگیری و ورود به موقع به حوادث و بحران ها هزینه ها را کم کرده ایم از شرایط پیش آمده نهایت استفاده در جذب بودجه نموده ایم بطوریکه امروز ایلام یکی از استان های موفق و پیش رو در این حوزه قلمداد می شود.

دکتر کرمی با بیان اینکه  در حوزه مقاوم سازی و جانمایی شهرها و کانون های جمعیتی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین در بحث آموزش‌های همگانی تلاش های خوبی صورت گرفته است ولی هنوز جای کار باقی است.

وی در ادامه به 4 رخداد و حادثه در حوزه مدیریت بحران استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه در این حوادث خسارات بسیاری وارد شد اما اقدامات بی نظیری نیز در این حوادث صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به احداث و تعمیر بیش از 70 هزار واحد مسکونی در استان اشاره کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت بحران را بی نظیر عنوان کرد و گفت: در این دوره دو فروند بالگرد در استان مستقر شدند و با رایزنی‌های استاندار محترم یک فروند بالگرد دیگر نیز به زودی در استان مستقر خواهد شد.

در ادامه این نشست سید رضا کریمیان مدیرکل سابق مدیریت بحران استان با بیان اینکه دوران بسیار موفقی را در کنار همکاران مدیریت بحران سپری کرده است و کسب رتبه عالی ارزیابی وزارت کشور توسط این اداره کل با کسب 100درصد امتیازات خبرداد و گفت: در این مدت بیش از 800 میلیارد تومان در سیل سال 98 در حوزه مدیریت بحران جذب شده است که این مهم در نوع خود جالب توجه است.

همچنین مدیرکل جدید مدیریت بحران استان نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت بحران در استان ایلام جایگاه کشوری دارد، گفت: امروز حوزه مدیریت بحران استان یکی از برترین حوزه ها در کشور به شمار می رود و می تواند بعنوان یک الگوی موفق قابل طرح باشد.

آیت قیصربیگی با اشاره به اینکه مدیریت بحران در استان ایلام تجربیات بسیار موفقی از زلزله مورموری در سال 93 تا سیل فروردین ماه سال 98داشته است،اظهار داشت:خوشبختانه در این حوزه تجربیات موفقی ایجاد شده است که این مهم می تواند در مراحل چهارگانه مدیریت بحران استان کارگشا باشد.

وی با تاکید بر این مهم که مدیریت بحران یک کار جمعی و با همکاری و هماهنگی ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف شکل می گیرد، اظهار داشت: ما می توانیم برای ایجاد هم افزایی در این حوزه با حلب مشارکت مردم از ظرفیت گروه های مردم نهاد در کنار بسیج امکانات و عوامل دست اندر کار ستاد مدیریت بحران استفاده کنیم.

در پایان این نشست از زحمات سعید رضا کریمیان تقدیر بعمل آمد و آیت قیصربیگی بعنوان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی