English

قنبر موسی نژاد:

جهیزیه برای یکهزار زوج نیازمند ایلامی در سال جاری تامین می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از تأمین جهیزیه برای یکهزار زوج نیازمند ایلامی در سال جاری خبر داد و گفت:کمیته امداد ایلام از ازدواج مجدد زوجهای مددجو نیز حمایت می کند.

جهیزیه برای یکهزار زوج نیازمند ایلامی در سال جاری تامین می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در آئین مراسم اهدا 80 جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد،افزود:تهیه جهیزیه برای این تعداد زوج مددجو با همکاری و مشارکت کمیته امداد و جامعه خیرین و نیکوکاران تأمین شده است و امروز در گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار شهید این استان به زوج های مددجو تحویل می شوند.

وی اظهار داشت:هر سری جهیزیه اهدایی به این زوج ها شامل 5 قلم کالای اساسی از جمله، یخچال،اجاق گاز، تلویزیون، لباسشویی  و غیره بوده و ارزش هر سری از این اقلام جهیزیه برای هر یک از زوج ها به قیمت کارخانه 22 میلیون تومان و ارزش واقعی بازار کالاها حدود 30 میلیون تومان است.

موسی نژاد با بیان اینکه سال گذشته بیش از 900 زوج مددجو و نیازمند در این استان از کمیته امداد اقلام جهیزیه یا کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کرده اند،تصریح کرد:امسال بر اساس برنامه هدف گذاری شده، جهیزیه بیش از یکهزار زوج نیازمند در استان تأمین خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه این نهاد در کنار خدمات گوناگون حمایتی ،عمرانی، فرهنگی و توانمندسازی که به خانواده های نیازمند ارائه می شده توجه به تحکیم  بنیان خانواده ها را به صورت جدی مورد توجه قرار داده است،خاطرنشان کرد:تأمین جهیزیه زوج های نیازمند و مددجو در همین راستا و یکی از خدمات مهم و ضروری کمیته امداد به زوجهای نیازمند است.

وی اظهار داشت:کمیته امداد در راستای خدمات فرهنگی و آموزشی و توجه به تحکیم بنیان خانواده ها در زمینه حمایت از ازدواج فرزندان خانواده های مددجو علاوه بر تأمین جهیزیه زوجها خدمات دیگری از جمله آموزش و مشاوره های قبل از ازدواج،آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی،ارائه مشاوره های تخصصی ،آموزش مهارتهای زندگی و خدمات دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با اشاره به اینکه درصد طلاق در بین خانواده های مددجو به نسبت دیگر اقشار جامعه در این استان بسیار پایین و کمتر از 5 درصد است، گفت:به منظور تشویق مددجویان به امر ازدواج ، آن دسته از مددجویانی که اقدام به ازدواج مجدد کنند نیز علاوه بر دریافت جهیزیه، خدمات دیگری نیز از کمیته امداد دریافت خواهند کرد.

شایان ذکر است که در این آئین که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه  استان و تعدادی دیگر از مدیران استانی برگزار شد به تعداد 80 زوج مددجوی مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام، کالای جهیزیه اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه