English

قنبر موسی نژاد:

کمیته امداد استان ایلام رتبه چهارم اشتغالزایی را در کشور کسب کرد

‍ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام ازایجاد 5 هزار و 730 شغل در سال گذشته برای نیازمندان جویای کار درایلام خبر داد و گفت: کمیته امداد استان ایلام رتبه چهارم اشتغالزایی را در کشور کسب کرد.

کمیته امداد استان ایلام رتبه چهارم اشتغالزایی را در کشور کسب کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با اشاره به اینکه این نهاد در سال گذشته توانست برای بیش از 5هزارو 700نفراز مددجویان جویای شغل در استان ایلام شغل ایجاد کند،افزود:کمیته امداد استان توانست سال گذشته با همکاری خوب بانکهای عامل استان بیش از119 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به نیازمندان پرداخت نماید و در این زمینه 99 درصد اعتبارات تخصیصی را جذب کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در سالهای اخیر در بین دیگر دستگاههای اجرایی استان همواره جایگاه برتر و نخست را در زمینه اشتغال زایی برای مردم جویای کار کسب کرده است،اظهار داشت: در سطح کشور نیز کمیته امداد سال گذشته توانست رتبه چهارم را در بین دیگر استانهای کشور به دست آورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه اعتبارات اشتغال زایی کمیته امداد امسال دوبرابر اعتبارات سال گذشته خواهد بود ،تصریح کرد:فعالیت اشتغال زایی امسال امداد استان از اوایل خرداد و زودتر از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهد شد تا پایان آذرماه همه تعهدات و برنامه های کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی محقق شده و به پایان برسد.

موسی نژاد خاطرنشان کرد:اعتبار تسهیلات اشتغالزایی این نهاد حمایتی در سال جاری 230 میلیارد تومان یعنی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که انتظار داریم در زمینه ایجاد شغل اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه بیشترین افراد جامعه هدف کمیته امداد و مددجویان این نهاد افراد ناتوان و یا سالمند هستند،خاطرنشان کرد: با این حال 30 درصد جامعه هدف ما در کمیته امداد توانایی و استعداد ایجاد شغل را دارند و امداد برای اشتغال زایی این افراد برنامه ویژه ای را در نظر گرفته است ضمن اینکه 10 درصد منابع اشتغال زایی کمیته امداد نیز صرف ایجاد اشتغال برای نیازمندان غیر تحت پوشش می شود.

وی بااشاره به اینکه هدف اصلی کمیته امداد در برنامه های اشتغال زایی برای مددجویان توانمندسازی آنان است، گفت: در راستای تحقق چنین سیاستی امسال بیش از 2 هزار خانوار  مددجو که سالهای گذشته برای آنان شغل ایجاد شده است به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.

وی طرح راهبری شغلی را از جمله دیگر برنامه های اشتغال زایی کمیته امداد برشمردو افزود: در راستای این طرح آن دسته از مددجویانی که تخصص و امکانات ایجاد شغل را ندارند و شرایط دریافت تسهیلات  را هم دارا نیستند با کمک راهبران شغلی وارد عرصه کار و تولید می شوند که در این زمینه سال گذشته 2 هزار و 200 نفر از مددجویان کمیته امداد از این طریق و با نظارت راهبران شغلی صاحب شغل شده اند.

موسی نژاد در ادامه به برخی موانع اجرایی پیش روی اشتغال زایی مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع ضمانت های بانکی و برخی دستورالعملهای سختگیرانه از جمله مشکلات مددجویان جویای کار کمیته امداد در بانکها بوده که انتظار داریم با توجه به نامگذاری امسال به نام تولیدمانع زدایی ها و پشتیبانی ها و با توجه به برنامه دوبرابری ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد برای امسال ،چنین موانعی از پیش پای مددجویان برداشته شود.

موسی نژاد  نبود بازارچه و یا نمایشگاه دائمی فروش محصولات و تولیدات کارآفرینان در این استان و نبود برنامه خرید تضمینی تولیدات آنان را از دیگر مشکلات و موانع اشتغال زایی در این استان عنوان و تصریح کرد: انتظار می رود کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اینگونه موارد را برای سال جدید در دستور کار خود قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه