English

حجت الاسلام کریمی تبار:

رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در ایلام باید در چارچوب قانون باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی، گفت: اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات از طریق مجلس شورای اسلامی مهم ترین راه مقابله با تخلفات انتخاباتی است.

رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در ایلام باید در چارچوب قانون باشد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عصر امروز در جمع کاندیدهای معترض به انتخابات شهر و روستا بر لزوم برخورد قاطع و قانونی مسئولان با متخلفین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان تاکید کرد، افزود:در فرآیند برگزاری انتخابات مردم آزادانه پای صندوق آرا حاضر شده و اقدام به رای گیری می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت:در این بین امکان وقوع تقلب و تخلفات انتخاباتی توسط برخی افراد وجود دارد که بایستی در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

وی در به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات اشاره و تصریح کرد:بر اساس این ماده قانونی خرید و فروش آرا، تطمیع، تهدید و غیره جرم تلقی شده، مشمول برخورد قانونی است.

امام جمعه ایلام به لزوم اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد:مهم ترین پیامد گردهمایی حاضر، ملتهب کردن فضای منفی خرید و فروش آرا توسط برخی نامزدها و مردم است.

حجت الاسلام  والمسلمین کریمی تبار در ادامه به لزوم اطلاع رسانی فرهنگی و فضاسازی مطلوب جهت برگزاری انتخابات سالم اشاره و اظهار داشت:غیرت،حیای انسانی و تعبد دینی اجازه خرید و فروش آرای مردم را به شایستگان عرصه انتخابات نمی‌دهد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر لزوم حفظ آرامش توسط نامزدهای معترض، اظهار داشت:برخورد و اعتراض قانونی صورت گرفته بازخورد رسانه ای و عمومی دارد.

وی خاطرنشان کرد:اگر نامزدهایی برای خرید آرا هزینه کرده اند، برای کسب پول بیشتر سرمایه گذاری کرده اند، لذا پس از نشستن بر کرسی مسئولیت نیاز به رصد بیشتری دارند تا امکان تخلف مستقیم و غیر مستقیم از آنها سلب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه