English

روح اله غلامی:

بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا از گمرکات ایلام به عراق و برخی کشورها صادر شده است

مدیرکل گمرکات استان ایلام از صادرات ۵۳ میلیون دلاری گمرکات استان ایلام در فروردین ماه سال به کشور عراق خبر داد و گفت: در فروردین ماه سال جاری در مجموع میزان 138 هزار و 648 تن کالا به ارزش 53 میلیون و 36 هزارو 334 دلار از گمرکات استان ایلام به عراق و برخی کشورها صادر شده است.

بیش از 138 هزار تن کالا از گمرکات ایلام به عراق و برخی کشورها صادر شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح اله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام ارزش ریالی مجموع صادرات از مرز مهران 1216میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در فروردین ماه سال جاری 6 هزارو 273 کامیون حامل کالای صادراتی و ترانزیتی به مرز وارد شده است .

وی با بیان اینکه  این آمار از 5 کامیون در روزهای تعطیل فروردین تا 541 کامیون در روزهای شلوغ را شامل می شود، اظهار داشت: در مجموع ترانزیت مبدا و مقصد در گمرکات استان ایلام تعداد 215 کامیون به وزن 5 هزارو 76تن بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام  تصریح کرد:در مجموع ،صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل هندوانه ، سیب درختی ، پرتقال ، خربزه و گوجه فرنگی  به میزان 39 هزار تن به ارزش 10 میلیون 29 هزار دلار  از مرز مهران صادر شده است.

غلامی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه درآمد گمرکات استان ایلام در فروردین ماه سال جاری 26 میلیارد ریال گزارش شده است که رشد 717 درصدی را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: در گمرک مسافری مهران بیش از 5 هزارو 36 ساک و چمدان مسافر که عمدتا برگشتی به کشورهای خود بوده اند، بازرسی شده است .

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت:با توجه به اهمیت صادرات و جهت همنوائی با شعار رهبر معظم انقلاب " تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها" گمرک استان در تمام روزهای تعطیلات نوروز حتی با وجود 5 کامیون صادراتی فعال بوده و کارکنان خدوم گمرک در خدمت صادرات بوده اند .

غلامی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده میزان صادرات نسبت به مدت مشابه  سال های 97 ، 98 و 99  افزایش چشمگیری داشته است،افزود: گمرکات استان ایلام برای تحقق نامگذاری سال جاری تلاش های خود را دو چندان می کند تا شاهد افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه