English

مدیرکل گمرکات استان ایلام:

کشف ۱۹ مورد کالای قاچاق در مرز مهران

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: از فروردین ماه تا پایان آبان ماه سال جاری بیش از 19 پرونده کالای قاچاق توسط کارکنان گمرکات ایلام کشف و به مقامات قضایی استان تحویل شده است.

کشف 19 مورد کالای قاچاق در مرز مهران

روح اله غلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج ایلام با اشاره به اینکه این کشفیات با همکاری تنگاتنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) بوده است،افزود: ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده تا پایان آبانماه سال جاری بیش از ۱۲۸ میلیارد ریال است که بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام خاطرنشان کرد:کالای قاچاق کشف شده شامل سوخت، داروهای مکمل، روغن چرخ ، داروی همراه مسافر و اقلام متفرقه بوده است.

غلامی در بخش دیگری از سخنانش به صادرات کالا در مرز مهران اشاره و تصریح کرد: در ۸ ماهه سال جاری در مجموع ۵۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۴ میلیون دلار از طریق گمرک مهران صادر شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

مدیرکل گمرکات استان ایلام اظهار داشت: گمرک مهران در بین گمرکات هم مرز با دولت مرکزی عراق در زمینه صادرات، اول است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت:کالای صادره اظهار شده در گمرک مهران در مهر و آبان از لحاظ وزنی نسبت  به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۴ و ۹ درصد افزایش داشته است.

غلامی افزود: عمده محصولات صادراتی شامل مصنوعات پلاستیکی، تره بار، آهن آلات، کاشی و سرامیک، شیشه، کولر آبی  و غیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات 8 ماهه در کل کشور ۱۹ درصد از لحاظ ارزش کاهش داشته و مرز مهران هم از این قائده مستثنی نبوده است، اظهار داشت: شیوع ویروس منحوس کرونا باعث کاهش صادرات بوده که با برنامه ریزی های انجام شده، این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:از ابتدای شیوع بیماری کرونا با رایزنی های صورت گرفته توسط استاندار ایلام و گمرکات استان،اولین مرزی که اواخر خرداد ماه سال جاری با دولت مرکزی عراق بازگشایی شد، مرز مهران بود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام تصریح کرد:از ابتدای شیوع بیماری کرونا مرز مهران از طرف عراق تعطیل شد و از اواخر خرداد سال جاری تا اول شهریور ماه بصورت دو روز در هفته و سپس در شهریور ماه ۴ روز درهفته و با محدودیت ۲۵۰ کامیون در روز مجددا بازگشایی شد.

غلامی خاطرنشان کرد:هم اکنون در مرز بین المللی مهران با رعایت پروتکلهای بهداشتی مراودات تجاری در تمام ایام هفته برقرار است.

وی اظهار داشت: در ۸ ماهه منتهی به آبانماه با توجه به ایجاد محدودیت های کرونایی، مجموع ترددات مسافر از مرز مهران 29 هزارو 852 نفر شامل ورود و خروج بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی