English

استاندار ایلام:

رشد ۲ برابری صادرات و ۴ برابری درآمد گمرک ایلام در دولت تدبیر و امید

استاندار ایلام از رشد ۲ برابری صادرات و ۴ برابری درآمد گمرک استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: عملکرد گمرک استان رضایت بخش است.

رشد ۲ برابری صادرات و ۴ برابری درآمد گمرک ایلام در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیرکل و کارکنان گمرک استان که به مناسبت روز جهانی گمرک برگزار شد،افزود: استان‌ ایلام‌ با صدور مجوز برای‌ دو بازارچه‌ و یک گذر مرزی در کشور موفق عمل کرده است.

 وی عملکرد گمرک استان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: باوجود تعطیلی های مکرر گمرگ بر اثر کرونا صادرات ۴۱۰ میلیون دلاری از مرز مهران قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون موفق شده ایم مجوز دو بازارچه چیلات و چنگوله و گذر مرزی چیلات را از دولت بگیریم و در حال حاضر به دنبال بازارچه هلاله شمالی هستیم که موارد کارشناسی آن انجام شده و به زودی برای تصویب به هیئت دولت می رود.

استاندار ایلام تصریح کرد: تقریبا تمام زیرساختهای چنگوله و چیلات، از جمله راه و آب و برق و فیبر نوری و ... برخی ساختمان ها و کانکس ها به ویژه در مرز چیلات آماده شده است.

استاندار ایلام در ادامه به مسائل و مشکلات این گذر مرزی و دو بازارچه از طرف کشور عراق اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه موضوعات مرزی از طرف کشور ما به طور کامل مورد توجه قرار گرفته و زیرساخت‌های آن انجام شده اما این مهم از طرف کشور عراق به خاطر مشکلات داخلی و بحث کرونا هنوز معطل مانده است.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی و با وجود همه‌گیری بیماری کرونا بحث صادرات تحت الشعاع قرار گرفت و مدتی هم مرز به طور کامل بسته شد و بعد از آن با رایزنی مستمر توانستیم به ترتیب هفته ای یک روز، دو روز ، سه روز و در حال حاضر هم به صورت کامل مرز باز شده و در این شرایط رقم ۴۱۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از مرز قابل توجه است. 

سلیمانی دشتکی در ادامه به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی مهران اشاره کرد و گفت افزود: در بحث اربعین اقدامات و تلاش های زیادی صورت گرفته است در این راستا می توان به چهار خطه شدن قسمت اعظم جاده ایلام به مهران، احداث دو تونل و یک پل در این مسیر، چهار خطه شدن مسیر پل زائر تا مرز و ... اشاره کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل گمرک استان ضمن تشکر از زحمات و تلاش های ارزنده استاندار ایلام در فعال سازی و تحرک بخشی به امور مرزی به ویژه گمرک استان از دستاورد های حاصله در این زمینه گفت و تصریح نمود: از آغاز شروع بکار گمرک تاکنون ۱۳ میلیارد و ۸۴۶ میلیون دلار ارزش صادرات از گمرک استان بوده که از این میزان ۹ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار در زمان دولت تدبیر و امید بوده است که رشدی بیش از ۲ برابری داشته است که در این زمینه نقش استاندار ایلام در رایزنی‌های های گسترده و مداوم با کشور عراق تعیین کننده بوده است.

روح اله غلامی به میزان درآمد گمرک اشاره کرد و افزود: در ۱۶ ساله منتهی به سال ۹۷ گمرک استان حدود ۱۳ میلیارد تومان درآمده داشته است که این میزان از سال ۹۸ تاکنون به ۵۳ میلیارد تومان رسیده و رشدی ۴ برابری داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی