English

معروف بسطامی:

همه گروه های سیاسی زمینه انتخابات پور شور را فراهم کنند

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: مجریان، ناظرین، کاندیداها، گروهها و جریانات سیاسی، رسانه ها و صدا و سیما زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم آورند.

همه گروه های سیاسی زمینه انتخابات پور شور را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، معروف بسطامی در برنامه سرنوشت سیمای مرکز ایلام با وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و افزود:وضعیت استان مناسب نیست تعداد  مبتلایات، بستری ها و فوتی ها در حال افزایش است، امیدواریم با اعمال محدودیت های 10 روزه و همکاری و همراهی مردم این پیک را پشت سربگذاریم. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: تعطیلی مشاغل ۲، ۳ و ۴،  منع تردد خودروهای بومی و غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی، حضور یک سوم کارکنان در ادارات، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و نصب اپلیکیشن ماسک، جلوگیری از افراد مبتلا به ادارات، منع تردد شبانه خودروها برخی از محدودیت هایی است که در حال اجراست.

بسطامی تصریح کرد: در حالی که در موج سوم  ۹۰ درصد مردم ماسک می زدند ولی امروز در موج چهارم زدن ماسک به زیر ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: همجواری با استان خوزستان، همسایگی در مرز عراق و ورود میهمانان نوروزی سه تهدیدی بودند که بیماری را به کانون خانواده ها اوردند و ما را وارد پیک چهارم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دوم این گفتگو با تحلیل و تبیین شرایط انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات یک فرصت و مبنا برای توسعه و اقتدار کشور است و از طرفی احترام به خواست و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور و مدیریت سیاسی است.

بسطامی به حضور حداکثری مردم در ادوار گذشته انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: علاقه مندان، جوانان و فرزندان انقلاب یک بار دیگر با لبیک به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی زمینه انتخاباتی پرشور و حداکثری را فراهم می آورند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه مشارکت بالا پارامترهای مختلفی دارد، گفت: مجریان متولیان و ناظرین با اعتماد آفرینی در مردم و ایجاد فضای رقابتی، کاندیداها با رعایت اخلاق مداری و پرهیز از شعارهای دور از انتظار، گروهها و جریانات سیاسی با برنامه محوری برای مدیریت کشور، رسانه ها و صدا و سیما با شفاف سازی و آگاهی بخشی به مردم و معرفی افراد صالح و شایسته می توانند زمینه انتخاباتی با مشارکت حداکثری و پرشور را در جامعه را فراهم آورند که موجب توسعه کشور و اقتدار نظام می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و امن وظیفه ذاتی وزارت کشور است، گفت : وزارت کشور به مانند سایر دستگاهها و نهادها در برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی وظیفه ملی دارد.

بسطامی اظهار داشت: رای مردم حق الناس، سرمایه عظیم و یک امانت الهی است که باید بستر لازم برای به مقصد رسیدن این امانت فراهم آید.

وی به وضعیت بیماری کرونا و محدودیت های موجود اشاره و گفت: انتخابات نیز به مانند خیلی از مسائل  دیگر تحت تاثیر کروناست، رعایت دستورالعمل ها و پروتکلها در برگزاری انتخابات یک ضرورت است.

بسطامی ادامه داد: افزایش صندوق ها به منظور تراکم کمتر شعب، انتخاب مکان شعب با خروجی و تهویه هوا و فراهم نمودن اقلام و امکانات بهداشتی در محل شعب از اقداماتی است که در دستور کار است و اگر وضعیت بهبود نیافت روش تبلیغات  نیز تغییر می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان با تحلیل آماری انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: در انتخابات شورای شهر در استان تعداد۶۱۶ نفر ثبت نام نهایی با ۱۴ درصد کاهش نسبت به دور قبل انجام گرفت و از این تعداد ۵۷۶ نفر تایید صلاحیت و ۴۰ نفر رد صلاحیت شدند، ۸۹ درصد این تعداد را مردان و ۱۱ درصد را بانوان، بیشترین مدارک تحصیلی لیسانس و رقابت برای ۱۳۷ کرسی اصلی و ۸۶ کرسی علی البدل انجام می گیرد.

وی گفت: در شوراهای روستا تعداد ۲۲۰۳ نفر ثبت نام، که از این تعداد۹۰ درصد مرد و ۱۰درصد را زنان تشکیل می دهند، بیشترینمدرک تحصیلی مربوط به دوره ابتدایی و رقابت برای ۱۱۷۵ کرسی اصلی و ۷۶۶ کرسی علی البدل انجام می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه