English

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

مدیران باید از نقادی و مطالبه گری رسانه ها استقبال کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بیان نقد از در رسانه به استحکام نظام اسلامی کمک می کند، گفت: نباید مسئولان و یا مدیران از تبیین واقعیت هایی که اصحاب رسانه انجام می دهند و یا نقدها و مطالباتی که دارند آشفته شوند بلکه باید از نقادی و مطالبه گری رسانه ها استقبال کنند.

مدیران باید از نقادی و مطالبه گری رسانه ها استقبال کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان ایلام با بیان اینکه تاکنون از رسانه و اصحاب مطبوعات استان در بیان مطالبات حمایت کرده ام، افزود: رسانه ها هم باید در چارچوب قانون و بر اساس قانون مطبوعات عمل کنند و نقد رسانه ای، نقد عملکردی همراه با ارائه راهکار در فضایی توام با ادب و اخلاق اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای حل اختلاف رسانه ای در استان می تواند زمینه مناسبی برای حل مسائل و شکایت دستگاه های اجرایی از رسانه ها باشد،اظهار داشت: در شرایط فعلی ، امید دادن به مردم مهم‌ترین کاری است که رسانه ها می توانند در آن ورود کرده و مردم را نسبت به آینده کشور علیرغم همه مشکلات امیدوار کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، همواره به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است و هیچگاه دستاوردها و داشته های نظام اسلامی را بیان و مطرح نمی کنند، تصریح کرد: امروز علیرغم همه مشکلات و تگناهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه، ایران اسلامی در جایگاه هجدهم اقتصاد جهان و رتبه شانزدهم علمی جهان قرار گرفته است و در بسیاری از علوم و فناوری ها با کشورهای اروپایی در رقابت هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که در شعارسال توجه به مقوله اقتصاد را مطرح می کند و امسال را نیز به عنوان شعار" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " نامگذاری کرده اند، نشان دهنده اهمیت و جایگاه مساله اقتصاد است، در بسیاری از موارد اگر مانع زدایی از مسیر تولید انجام شود، تولید در مسیر خود قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه  استان ایلام در زمینه های مختلف ظرفیت ها و توانمندی های بالایی دارد، ادامه داد: این ظرفیت ها در کشور و استان وجود دارد که با وجود محدودیت هایی داشته ایم، در جایی که مدیر دلسوز، پای کار و جهادی بوده است، موفق شده ایم، اگر موانع پیش روی سرمایه گذاری و تولید در استان مرتفع شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه ها نقش امید آفرینی خود را در سطح جامعه ایفا کنند، گفت: شرایط کشور با داشتن منابع غنی مادی و انسانی می تواند تغییر یابد، نگاه به داشته های خود داشته باشیم که مهم ترین این داشته ها نقش ولایت فقیه و نیروی انسانی است و خداوند باری تعالی هم  ظرفیت ها و منابع غنی و طبیعی در اختیار ما قرار داده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه تشویق مردم برای حضور در انتخابات بسیار مهم و حایز اهمیت است، افزود: جای تاسف است که نیروهای نخبه و توانمندی که انتظار می رفت در انتخابات شوراهای اسلامی  شهر و روستا حضور داشته باشند، در این عرصه حضور نیافتند اما باز هم مردم قدرت انتخاب دارند و مردم تعیین کننده در پای صندوق های رای هستند و باید زمینه ای فراهم کرد که مردم امیدوار در پای صندوق های رای حاضر شوند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه بخشی از مدیریت کنترل کرونا با فرهنگ سازی قابل  حل است، گفت: رسانه ها نقش مهم در آگاه کردن مردم در زمینه پیشگیری از کرونا داشته اند و این امر قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در تبیین شعار سال می توانند تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: در استان ایلام لازم است که توانمندی ها و ظرفیت های استان شناسایی و تقویت شوند و مدیران استان نیز در این امر رسانه ها را همراهی کنند، باید از سرمایه گذاری در استان حمایت شود و زمینه های سرمایه گذاری در استان فراهم گردد و این فرصت طلایی از جمله مرز مهران و دیگر ظرفیت های استان معرفی شود و نقش رسانه ها در این زمینه بسیار ارزشمند است.

امام جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر اینکه به طور قطع رسانه اگر بخواهد وظیفه و نقش واقعی خود را به انجام برساند با چالش ها و تنش هایی هم مواجه خواهد شد، اظهار داشت: رسانه و نقد سازنده در سطح جامعه به طور قطع بسیار تاثیرگذار است و قلم زدن و نشر مطالب در رسانه ها، بازخوردهای مثبتی و منفی در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت که این امر هم نشان دهند تاثیرگذاری کار رسانه ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه