English

سردار شاکرمی:

ایلام در زمینه رهگیری بیماران کرونایی رتبه اول را در کشور کسب کرد

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: ایلام در زمینه رهگیری بیماران کرونایی رتبه اول را در کشور کسب کرد.

ایلام در زمینه رهگیری بیماران کرونایی رتبه اول را در کشور کسب کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سردار جمال شاکرمی در جلسه قرارگاه استانی طرح شهید سلیمانی که با حضور سرپرست معاونت سیاسی استانداری و رئیس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر اعضا در ستاد فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، افزود: طرح شهید سلیمانی از جمله طرح های معنوی است که با کمترین هزینه در خدمت مردم است.

وی اظهار داشت:در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک تیمهای بسیج و کادر درمانی در زمینه شناسایی و رهگیری بیماران کرونایی و انجام تست از کسانی که با بیمار در ارتباط بوده اند، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و بحمدالله استان ایلام دراین زمینه در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه ایلام از جمله استان های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است،تصریح کرد: در اجرای فاز یک طرح شهید سلیمانی و از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ تا اخر اسفند، میزان فوتی ها  ۹۸ درصد و میزان بستری ها ۸۹ کاهش یافت.

سردار شاکرمی خاطرنشان کرد:تعداد ۱۵۲ پزشک، ۲۷۶ پرستار، ۳۵۲ بهورز و بیش از سه هزارو 400 نیروی داوطلب بسیجی در این طرح بکارگیری شده اند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان با اشاره به اینکه امسال به نسبت سال گذشته بیشتر نیازمند ورود جدی مردم و مسئولان هستیم و متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم با افت شدید مواجه شده است،گفت:در ایام نوروز همراهی مردم ضعیف تر شده است، پروتکل های بهداشتی از سوی عده ای رعایت نمی شود و از این حیث ناراضی هستیم.

سردار شاکرمی با بیان اینکه همه مسئولان باید جهادگونه در طرح شهید سلیمانی ورود پیدا کنند،افزود:هر گونه کم کاری از سوی مسئولان قابل توجیه نیست و متاسفانه عدم مدیریت قوی و صحیح در مبادی ورودی و خروجی بخصوص از سمت شهرستان دهلران باعث شده تا دو شهرستان ما در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

همچنین رئیس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و سرپرست معاون سیاسی استانداری ایلام در این نشست گفت: یکی از بهترین ظرفیت ها در مقابله با کرونا، طرح شهید سلیمانی است.

معروف بسطامی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای این طرح باعث شده تا در مهار این بیماری به نسبت سایر کشورها پیشی بگیریم، افزود:طرح شهید سلیمانی طرحی ارزشمند و قدرتمند در مدیریت کرونا بود و نه تنها این طرح باید تقویت شود بلکه اقدامات لازم در راستای استحکام بخشی آن نیز باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه فرمانداران و بخشداران باید با قدرت این طرح را ادامه دهند،اظهار داشت:تلاش های ارزنده سپاه و بسیج در ایام کرونا فراموش شدنی نیست.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت:طرح همیاران سلامت، ابتکاراستاندار برای تقویت طرح شهید سلیمانی بود، دهیاران و بخشداران دقت کنند که هیچگونه تجمعی نداریم، حضور در تفرجگاه ها به صورت گروهی، ورود و خروج به شهرهای قرمز و برپایی چادر در طبیعت ممنوع است.

بسطامی با بیان اینکه همجواری با استان خوزستان، مرز مهران و ورود مهمانان نوروزی استان  ایلام را در موقعیت خطر قرار داده است،افزود:افزایش تردد ها، افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها نشان می دهد که دستورالعمل ها رعایت نمی شود، ضرورت دارد دستگاه های اجرایی و نظارتی دقت کنند که وارد مرحله بحران نشویم.

وی اظهار داشت:عدم توجه بعضی دستگاهها به وظایف خود در جلسات قبل آخر سال ۹۹ باعث شده موج عظیمی از مهمانان در شهرهای ایلام حصور یابند که اکنون نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه است تا از این وضعیت خارج و به شرایط مطلوب دست یابیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام تصریح کرد:ساده انگاری، بی خیالی و عدم رعایت دستورالعمل ها شرایط پیش رو را حاد می کند، مردم با عدم حضور در اجتماعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را با مسئولین  و مجریان داشته باشند.

بسطامی خاطرنشان کرد:حضور در آرامستان ها، برگزاری مراسمات عزا و شادی، چادر زدن در طبیعت و اجتماعات خطر افرین، عملکرد ها را زیر سوال می برد، فرمانداران مراقب باشند دقت و نظارت بیشتری انجام گیرد و از ظرفیت دیگر دستگاهها نیز استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: برای کلیه کارمندان و کارگران شرکت ها، کشاورزان، رانندگان خودروهای سنگین و فعالین بازار میوه و تره بار که از استان خوزستان وارد می شوند باید تست انجام و از ورود افراد مبتلا جلوگیری بعمل اید.

بسطامی با اشاره به اینکه در ورودیهای کرمانشاه و لرستان دقت لازم انجام گیرد، ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع  و مرز مهران همچنان بسته است،افزود:دستگاه های فرهنگی، رسانه ها و فعالین اجتماعی نسبت به فرهنگ سازی، تولید محتوا، تشریح وضعیت موجود و اقدامات پیشگیرانه اقدام نمایند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت:سپاه با بکارگیری همه ظرفیت های خود اقدامات ارزشمندی را در مقابله با بیماری کرونا انجام داده است.

محمد کریمیان افزود: راه اندازی نقاهتگاه یکصد تختخوابی بعنوان مرکز نمونه کشوری، رزمایش دفاع بیولوژیکی و طرح شهید سلیمانی از جمله این اقدامات است.

وی ضمن تقدیر از خدمات و تلاشهای ارزشمند همه عوامل و دست اندرکاران این طرح،اظهار داشت: با اجرای مناسب این طرح از شیوع بیماری کرونا در سطح مناطق مختلف استان با کمک و همدلی و همراهی مردم در مدت زمان فاز اول این طرح کاسته شده است.

نقش سپاه در قرارگاه مدیریت کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی بی نظیر بود

استاندار ایلام گفت: نقش سپاه در قرارگاه مدیریت کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی بی نظیر بود، بنا داریم که این طرح را تقویت کنیم.

محمد نوذری در دیداربا فرمانده سپاه امیرالمومنین استان با بیان اینکه سپاه یک ظرفیت عظیم در توسعه استان است،افزود:سپاه پاسداران استان و مجموعه عوامل در حوزه های مختلف  مدیریت سیل، مبارزه با مواد مخدر، قرارگاه محرومیت زدایی، جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی، کاهش آسیب ها و سایر مسائل اجتماعی همکاری و نقش موثری داشته است.

وی اظهار داشت: نقش سپاه در قرارگاه مدیریت کرونا و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بی نظیر بود تلاش می کنیم این طرح را تقویت نماییم.

استاندار ایلام گفت:عدم رعایت دستورالعمل و قرار گرفتن در مجاورت کریدور بحران استان های خوزستان، کرمانشاه و لرستان از یک سو و مرز عراق از سوی دیگر، شهرستانهای دهلران و ابدانان در وضعیت قرمز و چرداول نارنجی و نیز ایوان در آستانه نارنجی شدن  است.نوذری افزود: ایجاد قرارگاه مستقل در دشت عباس و طرح ابتکاری همیاران سلامت در روستاها طرحی تکمیلی برای کنترل و مدیریت کرونا در کنار طرح شهید سلیمانی بود که انتظارمی رود پایگاهای مقاومت و بسیج در روستاها و بخش ها همکاری لازم را بعمل آورند.

نوذری به ماههای پایانی دولت دوازدهم و مشکلات پیش رو از جمله مهار کرونا، فشارهای اقتصادی و غیره اشاره کرد و اظهار داشت:باید تلاش کرد با برنامه ریزی و عملگرایی در این ماههای ماههای پایانی دولت دوازدهم خدمت به مردم اثرگذار باشد، مهار کرونا، بهبود وضعیت معیشتی مردم و کم کردن فشارهای اقتصادی بر خانواده ها و نیز اتمام پروژه های اولویت دار استان از اقداماتی است که در تلاشیم به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای شهرستانی رفتن به عمق مسکلات مردم است،  به منظور سنجش عملکرد دستگاهها و میزان رضایتمندی مردم، اجرای دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های کرونایی و وضعیت کلی شهرستانها این سفرها بصورت سرزده انجام می شود.

سردار شاکرمی نیز در این دیدارازاعلام آمادگی سپاه امیرالمومنین استان در طرحهای توسعه ای استان خبر داد و گفت: هرجا آقای استاندار تشخیص دادند و امکانش فراهم بود با بسیج کلیه امکانات برای عمران و آبادانی استان قدم بر می داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه