English

محمد کریمیان خبر داد:

رنگ بندی شهرها توسط وزارت بهداشت انجام می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: رنگ‌بندی شهرستان‌ها توسط وزارت بهداشت و بر اساس شرایط و میزان شیوع، فوتی، بستری، ابتلای به ویروس جدید کرونا و چند عامل دیگر تعیین می‌گردد.

رنگ بندی شهرها توسط وزارت بهداشت انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، محمد کریمیان افزود:دانشگاه علوم پزشکی ایلام در تعیین رنگ بندی شهرستان های استان هیچ گونه دخالتی ندارد بنابراین آمارها، بررسی‌ها و ارزیابی‌ها توسط وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان دهلران از نارنجی به قرمز و وضعیت شهرستانهای آبدانان و چرداول از زرد به نارنجی تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت تلاش و اهتمام مسئولان ستادهای استانی و شهرستانی در راستای مقابله با بیماری کرونا و همچنین همراهی مردم فهیم و شریف استان ارزشمند و ماندگار بود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد:در حال حاضر تجمعات فامیلی، چادرزنی در طبیعت، مراسمات شادی و عزا تهدیدهای بزرگی هستند که باعث شیوع بیماری کرونا در بین جامعه خواهند شد.

 کریمیان تصریح کرد: برخی از هم استانی‌ها به دیگر استان‌ها و مناطق کشور در این ایام تعطیلات نوروزی سفر کرده‌اند و برخی هم از هموطنان نیز استان ایلام را برای تعطیلات نوروزی خود انتخاب کرده اند که این مسئله هم یک تهدید برای شیوع بیماری کرونا در استان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: خوشبختانه در بحث واکسیناسیون علیه بیماری کرونا؛ واکسن‌های وارده به استان در نهایت دقت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جامعه هدف تزریق شده است.

کریمیان افزود: در حال حاضر شاهد روند افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها ناشی از بیماری کرونا هستیم و نشانگر این است که در حال ورود به پیک چهارم این بیماری می‌باشیم و نیاز است محدودیت‌های سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از وقوع پیک چهارم به اعمال گردد.

 وی اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد 73 هزارو 942 مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک انجام شد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۸۷۱ مورد مثبت قطعی بوده است. وی ادامه داد: در این مدت تعداد7 هزارو 636 نفر واسطه ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و تعداد ۶۶۹ نفر نیز متاسفانه به واسطه این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد:در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد 27 هزارو 493 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۷۳نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

کریمیان افزود:در حال حاضر تعداد ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 25 هزارو 592 مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه