English

جمیل صادقی فر خبر داد:

بیش از ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا درایلام، مهمانان نوروزی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس بررسی انجام گرفته طی سه روز گذشته از موارد نمونه گیری انجام‌گرفته کرونا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان ساکن استان نبوده و میهمان نوروزی هستند،گفت: طی سه روز گذشته ۸۱۵ نمونه گیری از مراجعان گرفته شده که از این تعداد ۱۵۴ مورد مثبت که معادل ۲۰ درصد مراجعان است.

بیش از 60 درصد مبتلایان به کرونا درایلام، مهمانان نوروزی هستند

به گزارش خبرگزاری موج  ایلام، جمیل صادقی فر در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا ایلام با بیان اینکه در مدت زمان مشابه اسفندماه میزان تست های مثبت‌ کرونا به‌ میزان هفت درصد بوده و روند کنونی متاسفانه افزایشی است،افزود:هم اکنون ۶۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در دهلران، ۱۰ نفر آبدانان، ۸ نفر چرداول و ۳۰ نفر نیز در ایلام هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام  نسبت به افزایش شمار مبتلایان و بستری های کرونایی در استان ایلام هشدار داد و اظهار داشت: آخرین زمانی که جمعیت بستری های استان بالای ۶۰ نفر بود، مربوط به دی ماه بوده و اگر این روند ادامه داشته و کنترل نشود در چند روز آینده شاهد افزایش شمار مبتلایان و بستری ها در استان خواهیم بود.

صادقی فربا بیان اینکه علاوه بر بیماران ‌کنونی شناسایی شده، بعد از بازگشت اهالی ایلام که به خارج استان سفر داشته اند، احتمال افزایش آمار وجود خواهد داشت،خاطرنشان کرد:برگزاری محافل و جشن های عروسی در شهرستان های دهلران، چرداول و دره شهر را یکی از مراکز تجمعی عنوان کرد که از عوامل شیوع کرونا محسوب می شوند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه افزایش شمارمبتلایان و بستری ها در ایلام نگران کننده است،گفت:به دلیل افزایش سفرهای نوروزی و نزدیکی استان خوزستان به شهرستان‌های حوزه جنوبی این استان ۲ شهرستان دهلران و آبدانان بعد از ایلام دارای بالاترین بیمار بستری هستند.

محمد کریمیان با بیان اینکه بیشتر بیماران شناسایی شده دراین شهرستان ها ساکن خوزستان بوده و مبتلا به ویروس جهش یافته هستند،افزود: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود برای شیوع ویروس کرونا در استان را برپایی چاد از سوی مردم در طبیعت می باشد و این اقدام موجب شده شمار زیادی از افراد دور هم جمع شده و امکان ابتلا به کرونا را چند برابر کنند.

وی با اشاره اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، اظهار داشت: شمار بیماران بستری کرونایی در استان به ۶۴ نفر افزایش یافته در حالی که در بهمن ماه کل میزان بستری ها ۱۴ نفر بوده  که متاسفانه آمار بستری ها و مبتلایان در استان روند افزایشی داشته ولی خوشبختانه در زمینه تعداد فوتی ها وضعیت خوبی نسبت به کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  با بیان اینکه با ادامه این روند احتمال نارنجی شدن چهار شهرستان ایوان، آبدانان، دره شهر و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دارد،تصریح کرد: یکی دیگر از نگرانی های موجود برای این استان افزایش کرونای جهش یافته در کشور عراق می باشد و تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در کشور عراق به شدت در حال افزایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه