English

محمد کریمیان خبر داد:

نمودارهای مربوط به شیوع بیماری کرونا درعراق و خوزستان مشابه هم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه نمودارهای مربوط به شیوع بیماری کرونا در کشورعراق و استان خوزستان مشابه هم است،گفت: با توجه به اینکه ایلام ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق دارد و مرز مهران به عنوان مرز بین المللی محسوب می گردد، لازم است این مرز بسته شود تا از ورود این بیماری به استان جلوگیری شود.

نمودارهای مربوط به شیوع بیماری کرونا درعراق و خوزستان مشابه هم است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد کریمیان در جلسه پنجاه و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با بیان اینکه هر فردی که از این مرز وارد و یا خارج می شود باید مورد تست قرار گیرد و کسانی که نتیجه آن مثبت باشند، باید در قرنطینه بمانند،افزود: راه اندازی مرکز قرنطینه اقدام بسیار ارزشمندی است که توسط سپاه استان انجام شده و قابل تقدیر است ان‌شاءالله در مهران نیز اقدام انجام شود و برای قرنطینه کردن مبتلایانی که قصد ورود و خروج از کشور را دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه وضعیت حاد کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خوزستان و کشور عراق سلامت و امنیت استان ایلام را به علت همجواری با این مناطق به مخاطره انداخته است،گفت:مرز مسافری مهران باید کماکان بسته باشد و همچنین مبادی منتهی به خوزستان هم به طور جدی کنترل و مدیریت شود.

کریمیان افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان دهلران به علت مراوده با خوزستان در وضعیت بغرنجی قرار دارد و باید محدودیت ها در این شهرستان به طور جدی اعمال و مشاغل گروه های سه و چهار ممنوعیت فعالیت داشته باشند، ادارات نیز با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند.

وی از دستگاهای توزیع کننده اقلام غذایی خواست به گونه ای کالاهای خوراکی را پخش کنند تا از تجمع خریداران جلوگیری شود و در روند توزیع اقلام توزیع کنندگان‌ و خریداران پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند،اظهار داشت:روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان به ویژه شهرستان های آبدانان و ملکشاهی نگران کننده است و همچنین شرایط بهداشتی در بازارچه مرزی مهران متاسب نیست.

وی اظهار داشت:احساس مسئولیت مردم و اصناف مختلف می‌توانند از ورود استان به پیک چهارم کرونا جلوگیری کند، همه در این راستا احساس تکلیف کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی از وقوع این اتفاق جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از تلاش و اهتمام و مجموعه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاهها و ارگانهای مختلف و مجموعه خدوم حوزه‌های بهداشت و درمان سطح استان تقدیر نمود و اظهار داشت:استان ایلام در دو هفته اخیر خوشبختانه شرایط افزایش شمار مبتلایان را تجربه نکرده که این مسئله حاصل تلاش و اهتمام اعضای ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا می باشد.

وی ادامه داد:با وجود اینکه استان خوزستان به عنوان همسایه جنوبی ما شرایط بحرانی را در حال سپری کردن است، استان ایلام در سایه تلاش و جدیت و احساس مسئولیت مسئولان و مردم تاکنون وارد پیک چهارم کرونا نشده است.

کریمیان با اشاره به اینکه پس از اینکه ابتلای مادر باردار و همسرش به ویروس جهش یافته انگلیسی تایید شد، تعداد ۱۲ نفر دیگر نیز در همین شهرستان به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند و نمونه‌تست ارسالی آنان به مرکز و نتیجه مثبت آن این مسئله را تایید می کند،خاطرنشان کرد: این آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته هشداری برای تمام استان است که با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع آن در استان و ابتلای افراد بیشتر به آن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که به لحاظ مبتلا شدن به ویروس جهش یافته مشکوک هستند، نمونه آنان به مرکز کشور ارسال می گردد و به همین دلیل ممکن است اعلام نتیجه نمونه مبتلایان به ویروس جهش یافته با تاخیر همراه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد25 هزارو 900 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۶۴ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند،گفت: در حال حاضر تعداد ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 24 هزارو 497 مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان افزود:در خصوص روند کلی وضعیت کرونا در استان در دوماه قبل؛ در بهمن ماه تعداد 13 هزارو 606 مورد و در دیماه تعداد 32هزارو 283 نمونه کرونا انجام شده که رقم بالای بهمن ماه حاصل اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان بوده و همچنین تعداد بستری‌های بهمن‌ماه رقم ۲۳۷مورد می‌باشد که نسبت به تعداد ۲۷۳مورد بستری دیماه روندی کاهشی داشته است.

وی با اشاره به اینکه موارد مثبت در بهمن ماه نیز تعداد۹۶۸ مورد بوده که نسبت به آمار ۸۰۲مورد مثبت دیماه روندی افزایشی داشته و نشانگر انجام تست‌های بیشتر در بهمن ماه است،اظهار داشت:در استان در بهمن ماه تعداد ۷ مورد فوتی داشته‌ایم در حالیکه نسبت به ۱۰ مورد فوتی دیماه، ۳نفر کاهش داشته است.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بخش دوم واکسن کرونا وارد استان شده و اولویت با گروه های هدف از قبل تعیین شده از جمله کادر درمان است،گفت: میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیشتر نقاط استان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است که باتوجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی برای حلوگیری از بروز پیک و طغیان این ویروس باید شیوه نامه های بهداشتی به طور جدی توسط مردم رعایت شود.

جمیل صادقی فر با تقدیر از فرمانداری ایوان مبنی بر تشکیل یک کمیته تدفین در این شهرستان که دفن تمام اموات کرونایی و غیرکرونایی را مدیریت و نظارت می کنند، از فرمانداران دیگر شهرستان ها خواست نسبت به ایجاد این کمیته در شهرستان ها اقدام کنند تا از تجمع افراد هنگام تدفین متوفا در آرامستان ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تفرجگاه ها نیز باید مورد نظارت قرار بگیرند تا از تجمع افراد و خانواده ها در یک مکان جلوگیری شود و همچنین در فرودگاه شهدای ایلام نیز با وجود تذکرهای متعدد اما پروتکل ها رعایت نمی شود، اظهار داشت:اگر روند تردد و فعالیت بازار به همین گونه باشد برای قبل از تعطیلات سال نو و شلوغی مغازه ها به ناچار درخواست تعطیلی بازار را خواهیم داشت.

همچنین فرماندار شهرستان مهران هم گفت: یک تقاهتگاه ۶ اتاقه با ۱۲ تختخواب در پایانه مرزی مهران برای مسافرانی که از عراق وارد کشور می شوند و مشکوک به کرونا یا دارای تست مثبت هستند، در نظر گرفته شده است.

اسد قاسمی افزود: تست نمونه گیری سریع در پایانه مرزی مهران از کارکنان مستقر در پایانه مسافری و تجاری، مسافران، تجار، کارگران و مغازه داران گرفته شده است.

وی اظهار داشت: سختگیری ها برای تجار و بازرگانان عراقی نیز اعمال و در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط آنها، از پایانه مرزی مهران بیرون می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه