English

محمد کریمیان خبر داد:

ابتلای ۴۰ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۴۰ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ایلام خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچگونه مورد فوتی گزارش نشده است.

 ابتلای ۴۰ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، محمد کریمیان با بیان اینکه از ابتدای شروع این ویروس منحوس تاکنون ۲۴ هزارو ۹۶۵ نفر در استان مبتلا شده اند، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است و خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته  مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۶۱ نفر می باشد.

وضعیت استان آبی است نه عادی

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  با اشاره به اینکه وضعیت استان ایلام آبی است نه عادی،گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی در این استان در حال افزایش است و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جمیل صادقی فر با بیان اینکه در مرحله افزایش مبتلایان، ابتدا بیماران علامت دار سرپایی افزایش می یابد که از اول بهمن ماه این روند آغاز شده است،افزود: در مرحله بعد بیماران بستری، سپس بیماران بدحال بستری و در نهایت افزایش فوتی ها اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: هر کدام از این مراحل یک الی ۲ هفته زمان وجود دارد که طی دیروز و امروز بیماران جدید اگرچه خیلی بد حال نبوده اما در حال افزایش هستند و هم اکنون۲۲ بیمار بستری در مراکز درمانی این استان بستری بوده که از این شمار ۱۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، سه بیمار اینتوبه و ۲ بیمار نیز خیلی بد حال هستند.

صادقی فر بر ایجاد حساسیت برای آگاه سازی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و خاطر نشان کرد: کرونا فقط یک بیماری نیست، یک مسئله بهداشتی و اجتماعی است که همه مردم ملزم به رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی مربوط به آن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه