English

عبدالمالک شنبه زاده خبر داد:

مراکز اقامتی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در ایام نوروز فعالیت می کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از فعالیت ۵۰ درصدی مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز خبر داد.

مراکز اقامتی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در ایام نوروز فعالیت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به اینکه مراکز اقامتی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در نوروز 1400 فعالیت می کنند،افزود: با توجه به اینکه استان ایلام با دارا بودن طبیعت بکر و شهرستان‌ها و روستاهای متنوع از نظر آب‌وهوا و طبیعت‌گردی، ظرفیت بالایی برای حضور گردشگران دارد، براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، تمامی مراکز اقامتی با ظرفیت ۵۰ درصدی آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی است.

وی اظهار داشت:با توجه به طرح سفر هوشمند و ایمن، همه تأسیسات گردشگری ملزم هستند از طریق سامانه جانا و ماسک اطلاعات بیماران را رصد و از پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا، خودداری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه رونق مجدد صنعت گردشگری در دوران کرونا و پساکرونا نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه بسته‌های حمایتی و تشویقی برای فعالان این عرصه و گردشگران است،تصریح کرد: تنها مسافرانی که اقدام به رزرو مراکز اقامتی کرده‌اند‌، اجازه تردد و اقامت در استان را دارند.

شنبه زاده خاطرنشان کرد:تمامی تأسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمانپذیر، واحدهای بوم‌گردی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد:سفرهای نوروزی در قالب تور تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت ‌نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از امکان سفر مجازی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان در ایام نوروز 1400 خبر داد و گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی کشور، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.

شنبه زاده افزود:براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با طراحی سایت تور مجازی بازدید از جاذبه‌های شاخص تاریخی و گردشگری استان در قالب ۵۰ اثر شاخص تاریخی و گردشگری و همچنین معرفی محصولات صنایع‌دستی اجرا می‌شود.

وی به تهیه تیزر سفر مجازی برای معرفی سایت تور مجازی به هموطنان اشاره کرد و اظهار داشت:بر اساس این طرح، گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به سایت تور مجازی به‌آدرس https://ilamvirtual.ir با تمامی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان آشنا شوند و با ثبت‌نام در این سایت جایزه نیز دریافت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی استان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد و گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه‌های صنایع دستی در فصول سال، معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان انجام می‌شود که این امر نیز موجب تقویت صنایع‌دستی می‌شود.

شنبه زاده با اشاره به اینکه صنایع دستی مهمترین سوغات در بخش گردشگری محسوب می‌شود، دستیابی به اهداف عالیه این نهاد جز با ارتباط مستمر بین واحدهای صنایع‌دستی و گردشگری میسر نخواهد شد،افزود:  با معرفی صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی گردشگران داخلی و خارجی با مراحل تولید محصولات و نحوه استفاده از این محصولات آشنا خواهند شد و این امر موجب تقویت و ارتقای جذابیت صنایع‌دستی ‌شود.

وی از صاحبان اقامتگاه‌های بوم‌گردی خواست تا با استفاده از محصولات صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین اجرای زنده یکی از رشته‌های بومی همان منطقه و اختصاص بخشی از فضای اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان مرکز فروش محصولات به رشد و پیشرفت صنایع‌دستی در استان کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه