English

آیت قیصربیگی خبر داد:

پدافند غیرعامل بایستی در اولویت اعتباری قرار گیرد

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان ایلام با اشاره به اینکه مدیران در بودجه ریزی دستگاه متبوع موضوع پدافندغیرعامل را در اولویت اعتباری خود بگذارند، گفت: توجیه مالی برای عدم توجه به موضوع پدافند غیر عامل پذیرفتنی نیست.

پدافند غیرعامل بایستی در اولویت اعتباری قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، آیت قیصربیگی در نشست روسای کارگروه های یازده گانه ذیل شورای پدافندغیرعامل استان موضوع پدافندغیرعامل را مهمترین دستور کار مدیران در استان مرزی به مختصات استان ایلام که تجربه ۸ سال مرزداری و دفاع مقدس را داشته است، عنوان کرد و گفت: هر مدیری در راستای حفاظت و صیانت از امور در حوزه کاری دارای مسئولیت خطیر پدافندغیرعامل در دستگاه متبوع خویش است.

وی در خصوص مدیرانی که نسبت به موضوعات پدافند غیرعامل توجه لازم و کافی ندارند، اظهار داشت: ما بی تعارف موضوعات این حوزه را دنبال خواهیم کرد و در این مسیر هیچ ملاحظه کاری نخواهیم داشت.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان به توجیه برخی مدیران در خصوص عدم توجه به موضوعات پدافند غیرعامل به خاطر عدم بودجه لازم اشاره و تصریح کرد: توجیه مالی برای عدم توجه به موضوع پدافند غیر عامل پذیرفتنی نیست و وقتی مدیری در تعریف طرح ها و پروژه‌ها ملاحظات پدافند غیر عامل را درنظر نمی گیرد، دیگر نمی‌تواند طلبکارانه از زیر بار مسئولیت ایمن سازی طرح‌ها شانه خالی کند.

قیصربیگی بااشاره به اینکه هر طرحی بایست دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد، تاکید کرد: هر پروژه حساس و مهمی که پیوست و ملاحظات پدافند غیرعامل نداشته باشد، ناقص است و مسئولیت خطر آفرینی آن برعهده مدیر ارشد دستگاه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در ابتدا لازم است مدیران در بودجه ریزی دستگاه متبوع موضوع ملاحظات مصون سازی را پیش بینی بکنند و در اولویت اعتباری خود بگذارند تا دیگر توجیه نبود اعتبار را بهانه نپرداختن به موضوع پدافند غیرعامل نکنند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان خواستار ایجاد طرح جامع پدافند غیرعامل برای ادارات و دستگاه های استان شد و گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان تدوین شده است و به زودی از آن رونمایی خواهد شد اما لازم است هر دستگاه نیز طرح جامع مختص به خود را با ملاحظات سازمانی و دستگاهی داشته باشد.

وی در ادامه از نظارت و پایش ادارات و دستگاه ها در حوزه پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: در قدم اول از کارگروه های یازده گانه استان ارزیابی به عمل خواهد آمد و به زودی این اقدام بطور گسترده در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

قیصربیگی خواستار فعال سازی ظرفیت های قانونی کارگروه های ذیل شورای پدافند غیرعامل استان شد و گفت: تحرک بخشی به موضوع پدافند غیرعامل استان در دستور کار است و در این زمینه خواستار همکاری لازم و متعهدانه همه دستگاه ها و ارگان‌های و نهادهای دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه