English

رونمایی از سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از رونمایی از سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم خبرداد.

رونمایی از سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به ۵ دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلای طبیعی، اظهار داشت: سامانه جامع تخمین و ارزیابی خسارت شهر قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: این سامانه با بهره‌گیری از ظرفیت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و با استفاده از بستر مطالعات ریز پهنه‌بندی انجام‌شده توسط شهرداری قم صورت پذیرفته است.

رحیمی با بیان اینکه این سامانه یکی از دقیق‌ترین سامانه‌های تخمین و ارزیابی خسارت زلزله در سطح کشور است، ابراز کرد: این سامانه با استفاده از پتانسیل‌ها می‌تواند تخمینی قریب به واقعیت از وضعیت بلوک‌های شهر قم در صورت وقوع زلزله و همچنین میزان خرابی بلوک‌های ساختمانی  به تفکیک محله، ناحیه و منطقه برآورد کند.

وی یادآور شد: این اطلاعات مهم می‌تواند در برگزاری مانورهای واقعی‌تر و همچنین رعایت نکات و موارد پیشگیرانه در کلیه حوزه‌ها مورداستفاده قرار بگیرد و تصمیم‌گیری برای مدیریت بحران زلزله در شهر قم را واقع‌بینانه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه