English

مواد مخزن ۲۰۰۱c وارد حوضچه اطمینان شد / جای نگرانی نیست

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شعله ورتر شدن آتش مخزن «٢٠٠١C» پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر را به دلیل فروریختن این مخزن اعلام کرد و گفت: آتش به طور کامل مهار شده است و جای نگرانی نیست.

مواد مخزن ۲۰۰۱c وارد حوضچه اطمینان شد / جای نگرانی نیست
به گزارش خبرگزاری موج، مرضیه شاهدایی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با فروریختن بخشی از مخزن «٢٠٠١C» مواد درون آن وارد حوضچه اطمینان شد و بخشی از آن نیز به سرعت در حال آتش گرفتن است.

وی اظهارکرد: مواد نفتی که درون مخزن بتدریج در حال سوختن بود نیز هم اینک با سرعت بالاتری به دلیل فروریختن مخزن، در حال سوختن است. بخشی از مخزن ۲۵ هزار تنی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر که از روز گذشته دچار حریق شده است دقایقی پیش فرو ریخت. هاشم بالدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز ضمن تایید این خبر گفت: به دلیل شدت و گسترش آتش سوزی، مخزن یاد شده دچار خمیدگی شده و قسمت هایی از لبه بالای آن فرو ریخت. وی گفت: به دلیل فرو ریختن بخشی از این مخزن، مواد داخل آن باعثآتش سوزی در اطراف این مخزن شد که آتش نشانان مشغول اطفاء آن هستند. او ادامه داد: پس از فرو ریختن بخشی از این مخزن، شعله های آتش بیشتر شد که برخی گمان کردند که مخزن منفجر شده اما این مخزن منفجر نشده است. پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر از روز چهارشنبه(١۶ تیرماه) دچار آتش سوزی شد و عملیات اطفای حریق در این مجتمع پتروشیمی در جریان است. آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه ١٧ تیرماه تقریبا به طور کامل مهار شد. بیژن زنگنه وزیر نفت نیز شامگاه پنجشنبه به منظور بررسی وضع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به شهرستان بندر ماهشهر سفر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی