English

سید حجت مدنی مطرح کرد؛

کاهش بیش از ۵ درصدی مصرف گاز CNG در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از کاهش بیش از 5 درصدی مصرف گاز CNG در سطح استان اردبیل خبر داد.

کاهش بیش از 5 درصدی مصرف گاز CNG در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حجت مدنی ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به کاهش آلایندگی های زیست محیطی در اثر مصرف سی‌ان‌جی در کشور بیان کرد: مصرف سی ان جی در استان اردبیل تا آخر مهر ماه ۹۸ به مقدار ۱۱۷ میلیون و ۲۳۲هزار متر مکعب می باشد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان 5.4 درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: مصرف این مقدار سوخت پاک در 7 ماه گذشته امسال موجب صرفه جویی ۱۱۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین موتور شده است و این امر باعث کاهش گازهای گلخانه‌ای در اثر کم شدن مصرف سوخت مایع در استان اردبیل را نشان می دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور صورت گرفته است ،  کسانی که مایل هستند خودروی خود را دوگانه سوز کنند می‌توانند به سامانه ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو به نشانی اینترنتی www.irngv.ir مراجعه کنند.

مدنی با تاکید برتلاش این منطقه در ترویج فرهنگ استفاده از سوخت پاک در استان بیان داشت: مزایای استفاده از  CNGبه جای بنزین برای اقتصاد خانواده و اقتصاد کشور و دست یابی به محیط زیست سالم تر ، اشتغال و صنعت کشور تاثیر مستقیم دارد.

وی در مورد خودروهای پایه گاز سوز نیز اظهار کرد: بر اساس آزمایشات صورت گرفته در واحد های تحقیقاتی کشور و نظر کارشناسان این امر در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور، خودرو پایه گاز سوز به عنوان یک خودرو ایمن با استاندارد بالا و با شتاب و پیمایش مناسب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی