English

کاهش مصرف گاز CNG در استان اردبیل

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل از کاهش مصرف گاز CNG در سطح استان اردبیل خبر داد.

کاهش مصرف گاز CNG در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حجت مدنی امروز در جمع خبرنگاران افزود: میزان مصرف گاز  CNGدر سه  ماه گذشته سال ۹۸به مقدار ۴۹میلیون  و ۹۰۰ هزارمتر مکعب می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب به مقدار شش و سه دهم درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه ۵۵۰ هزار متر مکعب بوده است ،برهمین مبنا از بابت مصرف گاز CNG در سه ماه نخست سال ۹۸ مقدار ۵۰ میلیون لیتر بنزین موتور صرفه جویی شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل افزود: به علت تقارن خرداد ۹۸ با ماه مبارک رمضان ، فصل امتحانات و کاهش تردد جاده ای مصرف گاز CNG  در این ماه نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به مقدار سه و یک دهم درصد کاهش داشته است.

مدنی ضمن اشاره در مورد مصرف بنزین و مدیریت و صرفه جویی در مصرف بیان داشت :بنزین از مهمترین محصولات استراتژیک محسوب می‌شود که در صورت خلل در تامین و توزیع آن، اقتصاد کشور و اوضاع اجتماعی جامعه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد که خوشبختانه با تدابیر بسیار خوب سالیان گذشته در زمینه تامین و عرضه بنزین مشکل خاصی رخ نداده و بنزین مورد نیاز کشور به موقع تامین و عرضه شده است.

وی افزود: در این زمینه جاگزینی گاز CNG  یکی از راه های موثر در این امر می باشد که با توجه به وجود حدود ۵ میلیون خودروی دوگانه سوز در کشور، اگر هر خودرو به جای ۱۰ لیتر از بنزین مورد نیاز خود، از CNG استفاده کند، روزانه از مصرف ۵۰ میلیون لیتر بنزین جلوگیری می‌شود و با این حال در شرایط فعلی روزانه به جای ۱۹ میلیون لیتر بنزین از CNG استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی