English

در گفت‌وگو با موج عنوان شد

حذف آلایندها در گرو ساماندهی صنایع / بازسازی میراث تاریخی، هویت بخشی به اصفهان است

کاندیدای شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید صنایعی که از لحاط زیست محیطی می تواند آلوده ساز باشد را باید ساماندهی کرد، گفت: بازسازی میراث تاریخی، هویت بخشی به اصفهان است.

حذف آلایندها در گرو ساماندهی صنایع / بازسازی میراث تاریخی، هویت بخشی به اصفهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  مشاور اقتصادی و صنعتی استانداران اصفهان و نماینده سازمان صنایع ملی در استان اصفهان در سال های 58 تا 62 ، عضو هیئت مدیره و مدیر پروژه شرکت باما در سال های 62 و 63 ، عضو هیئت مدیره و معاون مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران در سال های 63 تا 65، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت بارسیلون در سال 65، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت کاشی نیلو در سال‌های 65 تا 72 ،  مدیر کل تعاون استان اصفهان ( وزارت تعاون ) در سال های 73 تا 75،  مدیریت سایت، برنامه ریزی و کنترل پروژه توسعه فولاد مبارکه شرکت آریا در سال های 80 تا 83،  معاون اقتصادی شرکت سامان گستر در سال های 83 تا 87، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شهر بازی بزرگ اصفهان سال های 87 و 88 ،  همکاری مشاوره ای و اجرائی با شرکت های صنعتی و پروژه های اقتصادی از سال 88 تا کنون از فعالیت‌های  سید محمد خاتون آبادی بوده که امروز کاندید شورای شهر اصفهان شده است و این امر باعث شد تا با وی به گفت‌وگو بپردازیم.

*علت حضور شما در رقابت‌های انتخاباتی شورای اسلامی اصفهان چه بود؟

- در واقع اگر فردی پتانسیل و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل جهت پیشرفت و توسعه شهر خود را برخوردار است، باید وارد عرصه شود و اینجانب به عنوان یک شهروند بر خود تکلیف دانسته که با خدمت به شهروندان، برای آبادانی شهر و رفع معضلات شهری کاندیدا شورا شوم.

 

خاتون آبادی2

برنامه های شما برای حضور در این عرصه چیست؟

توسعه ارزش‌های اسلامی، گسترش ورزش و تفریحات سالم، برنامه‌های حفظ محیط زیست، برنامه‌های شاداب سازی اجتماعی، برنامه‌های رفع مفاسد اقتصادی، ترویج فرهنگ تعاون، نهادینه کردن مدیریت علمی در امور مربوطه، پژوهش و آموزش، طرح‌های توسعه فن آوری اطلاعات در امور فنی مهندسی شهرداری، سرمایه گذاری بخش خصوصی، شایسته سالاری در تمامی امور، برنامه‌های توسعه نیروی انسانی، مشارکت فعال و شایسته زنان در امور اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مربوط به امور شهروندی، برنامه های صنعت توریسم، سرعت بخشیدن به اتمام عملیات احداث قطار زیرزمینی و همچنین حمایت و پیگیری از توسعه زیبا سازی شهر اصفهان و برنامه های استان در جهت تامین منابع آبی و پر آب سازی مداوم زاینده رود از جمله برنامه‌هایی است که پس از راه یابی به شورا در دستور کار قرار خواهم تا شهری بدون مشکل داشته باشیم.

*چه مشکلات و معضلاتی در شهر مشاهده کردید که راغب شدید تا در قامت کاندیدای شورای شهر حضور پیدا کنید؟

شهر اصفهان یکی از شهر های تاریخی است که باید به مسائل زیست محیطی توجه ویژه‌ای شود. متاسفانه حق آبه اصفهان و آب زاینده رود مورد کم لطفی قرار گرفته که به اکولوژی محیط زیست آسیب رسانده و از سویی ضعف مدیریت شهری که در این امر مشهود است موجب ورود و رغبت من برای حضور در این عرصه شد.

*63 گسل در اطراف تهران شناسایی شده، همچنین مطرح شده 30 هزار خانه تاریخی در اصفهان در مرز تخریب است، آیا برنامه برای بافت‌های فرسوده دارید؟

آثار ارزشمند تاریخی اصفهان تجدید شدنی نیست و حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند نیازمند همکاری همه جانبه دارد که باید در راستای حفظ و نگهداری این آثار یگانه جهانی تلاش کنیم، در واقع بخش اعظم آثار تاریخی اصفهان مربوط به خانه‌های تاریخی  است که حفظ این آثار جزو اهم برنامههاست و با یک برنامه ریزی درست باید به سمت بازسازی و نوسازی این گونه بافت‌ها پیش رفت.

* مطرح شده بازار بزرگ اصفهان با کوچکترین حادثه می‌تواند بزرگترین خسارت را به بار بیاورد آیا برنامه ای برای حفظ آن دارید؟

بازار بزرگ اصفهان از قدمتی 700 ساله برخوردار است  و یکی از بزرگترین دغدغه‌ها در حوزه بافت فرسوده بازار بزرگ بوده که در صورت هر گونه حادثه‌ای هر چند کوچک به معضلی بزرگ برای این شهر تبدیل خواهد شد در واقع باید در راستای حفظ، مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گیرد.

*  اصفهان قطب صنعتی اصفهان محسوب می شود و با توجه به اینکه حیطه کاری شما در پروژه‌های صنعتی است، چه برنامه ای دارید؟

 بحث صنعت نیازمند برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت است، در  وهله اول باید صنایعی که از لحاط زیست محیطی می‌تواند آلوده ساز باشد را ساماندهی کرد. در واقع صنایع بزرگی همچون پتروشیمی  و ذوب آهن ناهنجاری‌هایی را برای محیط زیست ایجاد کرده که باید آلودگی آن را به حداقل رساند و  وهله بعدی این صنایع را به تجهیزاتی مجهز کرد تا شاهد حذف آلودگی باشیم.

*در پایان اگر ناگفته ای باقی مانده است با مردم بیان بفرمایید.

بنده نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان هدف این موارد را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد و آن این بوده که مردم خانواده ی خدا هستند، در واقع تولید و اشتغال کلید واژه اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در کشور های در حال توسعه است. این مهم در شرایطی محقق می شود که نگاه  کارگزاران نظام به آن عمقی و باور مدارانه باشد. بدیهی است که حضور مردم در صحنه انتخابات؛ اصل اساسی در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی است، لکن بصیرت در انتخاب افراد صادق، خوشنام و متعهد به اقتصاد متکی به توان داخلی و بهره مند از سوابق علمی و اجرایی مرتبط، حرکت مطلوب در این مسیر را ممکن میسازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر