English

رونمایی از مجسمه دهقان فداکار

مجسمه دهقان فداکار در منطقه حصارک کرج(جنب اتوبان کرج قزوین) نصب شد.

رونمایی از مجسمه دهقان فداکار

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مجسمه ریزعلی خواجوی ( دهقان فداکار ) به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در حاشیه اتوبان کرج قزوین جانمایی و نصب شد.

این مجسمه پس از تصویب در کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج، توسط استاد منصور آذری در مدت زمان ۴ ماه ساخته شد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج در حاشیه این رونمایی گفت: قطعاً هنر بهترین پیوند دهنده مردم و شهر می‌باشد و المان‌های هنری که برگرفته از تاریخ می‌باشند، بخشی از هویت یک منطقه و محله محسوب می‌شوند.

رحیم خستو با اشاره به مشکلات اجتماعی و فرهنگی در کلانشهر کرج افزود: داشتن حس تعلق به شهر، در کاهش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی دارد و به عنوان مثال اگر یک شهروند پارک و کوچه خود را دوست داشت باشد، هرگز راضی به تخریب یا آلوده شدن آن نیست.

رحیم خستو در ادامه گفت: دیدن المان ها و مجسمه افرادی که برای این کشور و یا استان تلاش و فداکاری کردند نیز در افزایش حس تعلق و دوست داشتن محیط نقش بسزایی دارد و امیدواریم این رویکرد در همه حوزه ها به اولویت تصمیم گیران و تصمیم سازان تبدیل شود.

ریزعلی خواجوی معروف به دهقان فداکار سالها در محله حصارک کرج زندگی و ۱۱ آذر ماه سال ۹۶ در سن ۸۶ سالگی در کرج به رحمت ایزدی پیوست.

گفتنیست تا سه سال پیش دیدن آثار کوچک هنری در شهر عملاً امکان پذیر نبود، ولی طی چند ماه گذشته با ساخت مجسمه های زکریای رازی، مادر، مهر پدری، آتش‌نشان، پرستار، مرحوم فاتح، زین‌العابدینی و ... در کنار احیای خانه هنرمندان و گالری هنر در نقاط مختلف شهر، کمی رنگ و بوی هنر در کرج دمیده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر