English

رئیس جمهور پارک کرج را افتتاح می‌کند

حسن روحانی از طریق ویدئو کنفرانس پارک ایران کوچک در جهانشهر کرج را افتتاح می‌کند.

رئیس جمهور پارک کرج را افتتاح می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج البرز، این پارک در زمینی به مساحت ۶/۷ هکتار و در مرکز کرج قرار دارد.

پارک ایران کوچک برگرفته از بناهای تاریخی و برندهای هویت ساز شهرهای مختلف کشور ساخته شده و مصالح بکار رفته در آنها، از متریال بومی و سنتی می‌باشد.

ساخت این پروژه‌ ۳۰ ماه طول کشیده و نکته قابل توجه در ساخت این مجموعه تفریحی، گردشگری استفاده از ظرفیت مهندسان جوان کرجی، بدون واگذاری این پروژه به پیمانکار بوده است.

دو کارمند سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج برای ساخت این مجموعه به استانهای مختلف کشور سفر کرده و ماهها مشغول برداشت نقشه ها و مستندات اجرایی بناهای این پارک تاریخی، تفریحی بودند.

ساباط اصفهان، آب انبار یزد، بازار سعدالسلطنه قزوین، روستای خزری، مسجد فهرج یزد، موزیف خوزستان، ارگ بم، روستای کندوان تبریز، سیاه چادر بختیاری، اوی ترکمن، آلاچیق شاهسون و روستای اورامان کردستان از بناهایی است که در پارک ایران کوچک ساخته در مقیاس هایی نزدیک به مقیاس واقعی ساخته شده اند.

این پارک در منطقه جهانشهر کرج و از اراضی سابق مرحوم فاتح یزدی بوده که به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اجرا شده که طی سالهای اخیر، علاوه بر توسعه پارکها، نگاه ویژه ای به پروژه های فرهنگی، تاریخی و هویت بخش داشته است.

گفتنیست در این پروژه علاوه بر بناهای تاریخی، سردیس نام‌آوران و بزرگان کرجی نیز خودنمایی می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه