English

مهدی حاجی قاسمی:

بازنگری طرح های تفصیلی و جامع، مشکلات دو نقشه ای بودن ساخت و سازها را مرتفع می کند

دبیر دوم و رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: طرح تفصیلی کرج باید بازنگری شود چرا که این طرح برای سالها قبل ازگسترش جمعیتی تصویب شده و چنانچه اصلاح شود دیگر شاهد دو نقشه‌ای بودن ساختمان‌ها نخواهیم داد.

بازنگری طرح های تفصیلی و جامع، مشکلات دو نقشه ای بودن ساخت و سازها را مرتفع می کند

به گزارش خبرنگار موج البرز، مهدی حاجی قاسمی در سه شنبه های نظارتی در بازدید از منطقه 3 شهرداری کرج به مشکل دو نقشه ای بودن برخی از مجوزها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی ساختمان ‌سازی در این کلانشهر موضوع دو نقشه‌ای بودن ساختمان‌هاست که هارمونی شهر از این طریق به هم ریخته است و قانون بازدارنده‌ای برای ساخت و سازها نداریم.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: کمیسیون ماده ۵ شهرسازی که توسط استانداری تشکیل می شود وظیفه دارد ضوابط را مشخص کند، تغییر کاربری‌ها و تراکم‌های مازاد باید در این کمیسیون مطرح و نسبت به تمدید آن اقدام شود.

حاجی قاسمی با بیان اینکه در ساخت‌وسازها شاهدیم که مالکینی ۹۰ درصد زمین را ساختند که سبب سایه‌اندازی و دید ساختمان هم‌جوار به ملک جدید می‌شود، تصریح کرد: چند نقشه‌ای بودن تأثیر بسیار زیادی روی بهره‌وری شهر گذاشته و آسایش و آرامش شهروندان را به مخاطرهانداخته است در این راستا از استاندار محترم درخواست می شود که هر چه سریعتر تمدید و اجرا شود.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر کرج افزود: مالکی که شروع به ساخت‌ و ساز می‌کند به شهرداری‌ها مراجعه تا دستور نقشه‌ای بگیرند و مهندسین نیز بر اساس آن طراحی‌ها را انجام می‌دهند و اینجا تازه شروع تخلف بزرگ صورت می‌گیرد که این تخلف روی کیفیت ساخت‌ و سازها و سرمایه ملی تأثیر گذاشته است.

وی به رفع سد معبر گل فروشی ها در منطقه مهرشهر اشاره کرد و گفت: ایجاد سد معبر توسط هر صنفی و قشری برابر قانون تخلف است و مدیران شهری باید با متخلفان برخورد کنند؛ علاوه بر دستفروشان که در سالهای اخیر، پیاده روها را مرکز فعالیت خود کرده اند و اجرای طرح های مختلف هم حریف آنها نشده است، گلفروشی هم با قرار دادن اجناس در معابر، مسیر عبور و مرور عابران را سد می کنند.

حاجی قاسمی تاکید کرد: چهار باندی جزو مناطق پرتردد هستند و روزانه تعداد زیادی عابر در پیاده روی این خیابان های تردد می کنند بنابراین مسدود بودن محل گذر عابران قطعا آنها را با مشکل مواجه می کنند به همین دلیل رصد عملکرد گلفروشی های غیرمجاز که از آب شرب استفاده می کنند در دستور کار قرار گیرد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر