English

نماهای شهری برگرفته از هویت بومی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: با بهره‌گیری از کمیته نما طی ماه‌های اخیر، شاهد حذف نماهای غربی و ناموزون از سطح شهر خواهیم بود.

نماهای شهری برگرفته از هویت بومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: از زمان آغاز به کار کمیته نما در مناطق ۱۰ گانه کرج و ستاد، شاهد ارتقای کیفی سیمای شهر هستیم.

احمدی پرگو گفت: قبل از راه‌اندازی کمیته نما شاهد نماهای غربی و بعضاً بی کیفیت و ناایمن بودیم؛ ولی امروز دیگر نماهایی با آن ساختار در شهر ساخته نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش کمیته نما در ارتقای کیفی سیمای شهر نیز گفت: نماهای شهری تنها متعلق به مالک یا سرمایه‌گذار آن بنا نیست، بلکه بخشی از هویت و منظر شهری را تشکیل میدهند.

معاون معماری و شهرسازی کرج در ادامه گفت: وقتی در یک محله یا کوچه، نمای ما متعارفی مشاهده شود، قطعا آسیب ظاهری، تنها متعلق به آن ساختمان نیست و تمام آن کوچه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

احمدی پرگو در پایان نیز گفت: اعضای کمیته نما ی شهرداری کرج با دقت در جزییات از ساخت نماهایی که جنس آنها به هویت و ایمنی شهروندان آسیب برساند، ممانعت می‌کنند.

گفتنیست کمیته نمای شهرداری کرج از سال گذشته تشکیل و مجریان ساختمان مکلفند نمای خود را پیش از شروع عملیات ساختمانی، در این کمیته مطرح تا درباره آن تصمیم گیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر