English

کنگره بین المللی نوغانداری با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» برگزار می شود

بیست و چهارمین کنگره بین المللی نوغانداری با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» ۱۹ تا ۲۴ مرداد برگزار می شود.

کنگره بین المللی نوغانداری با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهادکشاورزی، بیست و چهارمین کنگره سه سالانه کمیسیون بین المللی نوغانداری و بیست و ششمین جلسه کمیته اجرایی سالانه روزهای ۱۹ تا ۲۴ مرداد امسال با حضور ۱۷ کشور عضو از جمله ایران در تایلند برگزار می شود.

ایران در بیست و چهارمین کنگره بین المللی نوغانداری، ریاست کمیسیون اقتصادی را برعهده دارد.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور که به عنوان نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در این کنگره شرکت و اظهار داشت: در کنگره امسال که با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» برگزار می شود، علل افول تولید نخ ابریشم در جهان و تجارت و بازرگانی این حصول مورد بررسی قرار می گیرد ضمن آن که اطلاعات، دانش و تجربه های کشورهای عضو مبادله و دستاوردها، سیاست ها و برنامه های کمیسیون اعلام خواهد شد.
علی اصغرداداش پور گفت: کنگره امسال در قالب هشت کمیسیون توت، کرم ابریشم، باکولوژی، کرم ابریشم بدون استفاده از توت، اقتصادی، نوغانداری در زمینه غیرنساجی و تکنولوژی بعد از برداشت کار خود را آغاز می کند.
وی افزود: روز نخست به جلسه کمیته اجرایی سالانه و روز دوم به بعد به کنگره اختصاص خواهد یافت و ایران به عنوان رییس کمیسیون اقتصادی این کنگره از مقالات رسیده در حوزه ابریشم، هفت مقاله را پس از بررسی برای سخنرانی انتخاب خواهد کرد.
داداش پور، زمان تاسیس کمیسون بین المللی نوغانداری را سال ۱۹۵۷ عنوان و خاطر نشان کرد: ایران از سال ۱۹۷۵ به عضویت این کمیسیون درآمده است. به گفته وی چین با تولید سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن، هند ۲۷ هزار تن، ازبکستان یک هزار تن، تایلند ۷۰۰ تن، برزیل ۵۰۰ تن، ویتنام ۴۰۰ تن، کره شمالی ۳۰۰ تن و ایران ۱۴۵ تن نخ ابریشم در رتبه یکم تا هشتم جهانی قرار دارند. بنابراین گزارش کشورهای عضو کمیسیون بین المللی نوغانداری شامل هند، فرانسه، تایلند، ایران، رومانی، ژاپن، برزیل، سوریه، کنیا، افغانستان، کره شمالی، مصر، یونان، اندونزی، بنگلادش، تونس و ماداگاسکار هستند. مقر این کمیسیون در کشور هند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه