English

موتورهای دیزلی اوپل پاک شناخته شد

دفتر خودروهای موتوری فدرال آلمان پس از تردیدها نسبت به اینکه آیا استفاده از نرم افزار کنترل آلایندگی در خودروهای اوپل مجاز بوده است، پاک بودن موتورهای دیزلی این برند جنرال موتورز را تایید کرد.

موتورهای دیزلی اوپل پاک شناخته شد
به گزارش خبرگزاری موج، نشریه «بیلد ام سونتاگ» در گزارشی نوشت: مقامات پاک بودن موتورهای مدلCDTIدو لیتری که در اینسیگنیا، کاسکادا و زافیرا بکار رفته‌اند را تایید کرده‌اند.

اوپل و دفتر خودروهای موتوری فدرال آلمان درباره این گزارش اظهارنظر نکرده اند. بر اساس گزارش رویترز، یک کمیته تحقیقات آلمانی اوایل سال جاری ۳۰ مدل خودرو را در لیست خودروهای مشکوک به آلایندگی بالای دی اکسید کربن قرار داد.

این اتفاق در پی اقرار فولکس واگن به استفاده از نرم افزار تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا روی داد. این نرم افزار غیرقانونی که آلایندگی خودروها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد در ۱۱ میلیون خودروی فولکس واگن که در سراسر جهان به فروش رفته، نصب شده است.

در میان خودروسازانی که درباره مسأله آلایندگی تحت تحقیقات قرار گرفتند، اپل تایید کرده بود مدل زافیرا نرم‌افزار موتوری دارد که سیستم های تصفیه دود اگزوز را تحت شرایط خاصی غیرفعال می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه