English

فولکس واگن از خسارت دادن به اروپایی‌ها سرباز زد

مدیرعامل فولکس واگن درخواست ها برای جبران خسارت مشتریان این شرکت در اروپا بابت رسوایی آلایندگی دیزلی را رد کرد.

فولکس واگن از خسارت دادن به اروپایی‌ها سرباز زد

به گزارش خبرگزاری موج، ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن به روزنامه «ولت ام سونتاگ» آلمان گفت: توافق مشابه توافق ۱۵ میلیارد دلاری که این شرکت با آمریکا برای فیصله دادن به رسوایی آلایندگی دیزلی داشته است، در اروپا نامناسب بوده و از نظر مالی مقدور نیست.

وی خاطرنشان کرد اگرچه فولکس واگن از نظر مالی در موقعیت محکمی قرار دارد، تکرار توافق با دولت آمریکا در اروپا از نظر مالی برای این شرکت دشوار خواهد بود.

مولر گفت: لازم نیست ریاضیدان باشید تا دریابید پرداخت خسارت بالا فولکس واگن را به زمین خواهد زد.

در آمریکا محدودیت های آلایندگی سخت‌تر هستند که اصلاح خودروهای آلاینده را پیچیده‌تر می کند. همچنین مقامات آمریکایی مایل هستند تا حد امکان خودروهای آلاینده بیشتری توسط فولکس واگن بازخریداری شود و فولکس واگن ناچار است مشوق های بیشتری به مشتریانش عرضه کند که به معنای غیرقابل تکرار بودن این وضعیت در اروپا است.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسر صنعت اروپا هفته گذشته از فولکس واگن خواسته بود همان طور که به مشتریان آمریکایی خود خسارت می دهد، ضرر مالکان اروپایی خودروهای دیزلی آلاینده را جبران کند و منصفانه نیست به دلیل یک سیستم حقوقی متفاوت، برخورد متفاوتی با اروپایی‌ها داشته باشد.

تحت توافق پیشنهادی فولکس واگن در آمریکا، این گروه خسارت ۴۷۵ هزار مالک خودروهای دیزلی آلاینده در این کشور را جبران کرده و به آنها این گزینه را می دهد که خودروهایشان را به فولکس واگن فروخته یا آنها را تعمیر کنند.

بیشتر مالکان آمریکایی بر مبنای ارزش خودروهایشان پس از افشای رسوایی آلایندگی، ۵۱۰۰ تا ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد اما اگر مالکان خودروهای آمریکایی تصمیم بگیرند خودروهایشان تعمیر شود، هزینه ای که فولکس واگن برای بازخرید این خودروها صرف می کند بسیار کمتر خواهد بود.

رگولاتورهای آمریکا سال گذشته پی بردند خودروهای دیزلی فولکس واگن به نرم افزاری مجهز هستند که کمک می‌کند میزان آلایندگی خودروها در زمان تستهای آلایندگی کمتر از سطح واقعی نشان داده شود. این غول خودروسازی آلمانی متعاقب این افشاگری اقرار کرد ۱۱ میلیون خودرو در سراسر جهان به این نرم افزار مجهز هستند.

این نرم افزار در زمان انجام تست، کنترل های آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان دهد.انتشار این خبر مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را ناچار به استعفا کرد و میلیاردها یورو از ارزش سهام این خودروساز کاست. فولکس واگن ۱۶.۲ میلیارد یورو (۱۸.۲ میلیارد دلار) برای پوشش هزینه اصلاح خودروهای آلاینده و هزینه‌های حقوقی و جریمه‌های مربوط به این رسوایی اختصاص داده است و در پی اختصاص این رقم هنگفت، ۴.۱ میلیارد یورو (۴.۶۰ میلیارد دلار) ضرر عملیاتی برای سال ۲۰۱۵ گزارش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه