English

سازمان توسعه تجارت به دنبال تاسیس شرکت صادراتی نیست

رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های صادراتی بزرگ و پیشران گفت: البته ما به دنبال تاسیس چنین شرکت هایی نیستیم.

سازمان توسعه تجارت به دنبال تاسیس شرکت صادراتی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، ولی الله افخمی راد در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت امروزه مقیاس فعالیت ها در سطح منطقه ای و جهانی از شاخص های موفقیت در توسعه بنگاه و همچنین کاهش هزینه ها محسوب می شود و باید با حمایت از شرکتهای صادراتی بزرگ آنها را برای حضور در بازارهای جدید و توسعه بازارهای هدف آماده کنیم.

وی افزود: برخی ها در رسانه ها یک برداشت اشتباهی داشتند مبنی بر اینکه شاید سازمان توسعه تجارت به دنبال تاسیس چنین شرکت هایی باشد اما این طور نیست بلکه با رایزنی تشکل های بخش خصوصی و ارزیابی کارنامه صادراتی شرکت ها تلاش می کنیم نظام برنامه ریزی و حمایت های دولت در مسیر رونق بازارهای هدف و کشف بازارهای جدید ساماندهی شود.
افخمی راد گفت: هر سال برنامه های مختلفی برای ارزیابی و تقدیر از شرکت های صادر کننده برتر داریم و این شرکت ها می توانند در این مسیر جدید مورد حمایت قرار گیرند و ما از طریق منابعی که دولت برای حمایت از صادرات غیرنفتی پیش بینی کرده است می توانیم بخشی از هزینه های بازاریابی و حضور در نمایشگاههای خارجی را تامین می کنیم.
وی افزود: شرکت هایی که در عرصه صادرات پیشران هستند می توانند راهبری دیگر شرکت ها را در این مسیر برعهده بگیرند و حمایت از این نوع شرکت ها می تواند مزیت های صادراتی ما را افزایش دهد.
رئیس سازمان توسعه تجارت پیش از این گفته است: برای توسعه شرکت‌های بزرگ صادراتی باید از شرکت‌های پیشتاز صادراتی حمایت کنیم.
افخمی‌راد افزوده است: رقابتی شدن صادرات منوط به حضور مقیاس بزرگ‌ها در عرصه تجاری کشور است اما برای رسیدن به این هدف باید از شرکت‌های موجود حمایت‌های لازم را به عمل آوریم و مسیر رشد آنها را بیش از پیش هموارکنیم تا بتوانند در مقیاس بزرگ‌تر فعالیت کنند.
فعال نبودن شرکت‌های بزرگ صادراتی سبب شده است مسیر تجارت با روسیه رونق پیدا نکند چون این نوع شرکت‌ها در ایران وجود ندارد در امر صادرات چندان توفیقی حاصل نشده است.
شرکت‌ های بزرگ صادراتی را نمی‌شود ابتدا به ساکن ایجاد کرد بلکه باید در ابتدا شرکت‌های پیشرو در صادرات را شناسایی و آنها را تقویت کنیم تا در نهایت به مقیاس بزرگ در صادرات دست یابیم.
وی با تأکید بر اینکه رقابتی شدن صادرات منوط به حضور مقیاس بزرگ‌ها در عرصه تجاری کشور است، افزود: وظیفه ما این است که برای پیشروهای صادراتی شاهراهی ایجاد کنیم و هر شرکتی که بتواند در مسیر ماندگاری در بازارهای هدف، افزایش حجم صادرات، بالابردن کیفیت و رقابتی کردن قیمت و … گام بردارد آن شرکت را به سمت این شاهراه سوق دهیم و از او حمایت کنیم.
انتظار داریم شرکت‌های بخش خصوصی به صورت هدفمند به موضوع صادرات بیندیشند و طبق برنامه‌پیش بروند و با ارائه پیشنهادها و ‌نظرهای خود در چگونگی تشکیل شرکت ‌های بزرگ صادراتی و افزایش حجم تجارت به ما کمک کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه