سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

واردات نهاده‌های دامی و مواد اولیه خوراک دام در کشور رشد کرد

سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور از افزایش ۱۰ درصدی واردات نهاده‌های دامی و رشد ۱۱ درصدی مواد اولیه تولید خوراک دام در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

احتکار نهاده دامی
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی مروتی، سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نقش نظارت‌های تخصصی دامپزشکی در تأمین سلامت نهاده‌های وارداتی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ میزان واردات نهاده‌های دامی به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته و در همین مدت مواد اولیه مورد استفاده در تولید خوراک دام نیز رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: این افزایش در حالی رقم خورده است که تمامی محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی و مواد اولیه خوراک دام تحت نظارت‌های دقیق بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند و مراحل مختلف کنترل، پایش و بررسی‌های تخصصی پیش از ورود به چرخه مصرف در کشور برای آن‌ها انجام می‌شود.

مروتی با اشاره به اهمیت نظارت‌های دامپزشکی در مبادی ورودی کشور گفت: کارشناسان دامپزشکی در بنادر، گمرکات و پایانه‌های مرزی با انجام بازرسی‌های دقیق، بررسی اسناد بهداشتی، نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی و ارزیابی شرایط حمل و نگهداری محموله‌ها، سلامت نهاده‌های وارداتی را کنترل و از ورود هرگونه محموله آلوده یا فاقد شرایط بهداشتی جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: نهاده‌های دامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تولید محصولات دامی، نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت دام، افزایش بهره‌وری تولید و در نهایت تأمین امنیت غذایی جامعه دارند. به همین دلیل نظارت بر واردات این نهاده‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و سازمان دامپزشکی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی خود این مسئولیت را به‌صورت مستمر دنبال می‌کند.

سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تنها به مرحله ورود محموله‌ها محدود نمی‌شود، بلکه پایش مستمر و کنترل‌های پس از ترخیص نیز در چارچوب ضوابط قرنطینه‌ای انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که نهاده‌های وارداتی در شرایط مناسب به دست تولیدکنندگان و واحدهای تولید خوراک دام می‌رسد.

وی تأکید کرد: استمرار این نظارت‌ها علاوه بر تضمین سلامت نهاده‌های مصرفی در صنعت دام و طیور، به پایداری تولید، ارتقای کیفیت محصولات دامی و صیانت از سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند.

مروتی در پایان با اشاره به اهمیت همکاری میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه تجارت نهاده‌های دامی گفت: تعامل و هماهنگی میان سازمان دامپزشکی کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط، نقش مهمی در تسهیل فرآیند واردات سالم و ایمن نهاده‌های دامی و تأمین به‌موقع نیاز تولیدکنندگان حتی در شرایط خاص و محدویت های زمان جنگ تحمیلی کشور دارد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه