سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت

واردات نهاده‌های دامی و مواد اولیه خوراک دام در کشور رشد کرد

سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور از افزایش ۱۰ درصدی واردات نهاده‌های دامی و رشد ۱۱ درصدی مواد اولیه تولید خوراک دام در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

احتکار نهاده دامی
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی مروتی، سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نقش نظارت‌های تخصصی دامپزشکی در تأمین سلامت نهاده‌های وارداتی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ میزان واردات نهاده‌های دامی به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته و در همین مدت مواد اولیه مورد استفاده در تولید خوراک دام نیز رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: این افزایش در حالی رقم خورده است که تمامی محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی و مواد اولیه خوراک دام تحت نظارت‌های دقیق بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند و مراحل مختلف کنترل، پایش و بررسی‌های تخصصی پیش از ورود به چرخه مصرف در کشور برای آن‌ها انجام می‌شود.

مروتی با اشاره به اهمیت نظارت‌های دامپزشکی در مبادی ورودی کشور گفت: کارشناسان دامپزشکی در بنادر، گمرکات و پایانه‌های مرزی با انجام بازرسی‌های دقیق، بررسی اسناد بهداشتی، نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی و ارزیابی شرایط حمل و نگهداری محموله‌ها، سلامت نهاده‌های وارداتی را کنترل و از ورود هرگونه محموله آلوده یا فاقد شرایط بهداشتی جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: نهاده‌های دامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تولید محصولات دامی، نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت دام، افزایش بهره‌وری تولید و در نهایت تأمین امنیت غذایی جامعه دارند. به همین دلیل نظارت بر واردات این نهاده‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و سازمان دامپزشکی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی خود این مسئولیت را به‌صورت مستمر دنبال می‌کند.

سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تنها به مرحله ورود محموله‌ها محدود نمی‌شود، بلکه پایش مستمر و کنترل‌های پس از ترخیص نیز در چارچوب ضوابط قرنطینه‌ای انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که نهاده‌های وارداتی در شرایط مناسب به دست تولیدکنندگان و واحدهای تولید خوراک دام می‌رسد.

وی تأکید کرد: استمرار این نظارت‌ها علاوه بر تضمین سلامت نهاده‌های مصرفی در صنعت دام و طیور، به پایداری تولید، ارتقای کیفیت محصولات دامی و صیانت از سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند.

مروتی در پایان با اشاره به اهمیت همکاری میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه تجارت نهاده‌های دامی گفت: تعامل و هماهنگی میان سازمان دامپزشکی کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط، نقش مهمی در تسهیل فرآیند واردات سالم و ایمن نهاده‌های دامی و تأمین به‌موقع نیاز تولیدکنندگان حتی در شرایط خاص و محدویت های زمان جنگ تحمیلی کشور دارد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه