English

مافیای مرغی، بازار را به هم ریخت / دولت از پس دلال ها برنمی آید

یک فعال بخش اقتصادی بابیان اینکه فروش مرغ در میدان بهمن تهران دست مافیای مرغ است گفت: مرغ کالای مهمی برای دولت است ولی شرکت پشتیبانی امور دام و طیور عقب نشینی کرده ودر این شرایط مرغ‌ها را روانه بازار نمی‌کند.

مافیای مرغی، بازار را به هم ریخت / دولت از پس دلال ها برنمی آید

امیر صادقی در گفتگو با فاطمه تفقدی خبرنگار خبرگزاری موجبا اشاره به اینکه گرمای هوای بی‌تأثیر برگرانی قیمت مرغ نبوده، افزود: هزینه‌های بالا در کشتارگاه مرغداران را راغب نمی‌کند که تولیداتشان را ادامه دهند. این فعال اقتصادی بابیان اینکه در دوره قبلی کاهش شدید قیمت مرغ داشتیم و قیمت مرغ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد؛ اظهار داشت: متأسفانه مرغدارانی که جوجه ریزی انجام می‌دهند در این شرایط هزینه‌های اولیه خرید و دان مرغ که به جوجه‌ها داده‌اند نه‌تنها تأمین نمی‌شد بلکه ضرر هم می‌بینند. به گفته این فعال اقتصادی هرزمانی که ارزانی قیمت مرغ را داشته باشیم بعدازآن گرانی آن محصول را در بازار شاهد هستیم. وی با اشاره به اینکه مرغداران دیگر راغب به جوجه ریزی نیستند تا بیشتر ضرر نبینند تصریح کرد: دخالت دولت باعثگرانی مرغ شده چون مرغ کالای مهمی است در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور طیور مرغ‌ها را از کشتارگاه خریداری و ذخیره می‌کند مرغ‌ها را نگه می‌دارند ۶ ماه دیگر تاریخ مرغ‌های یخی را عوض و راهی بازار می‌کنند. هیچ دستگاهی هم نمی‌تواند حرفی را بزند چون دولت از این طرح حمایت می‌کند.*دولت بازار مرغ را دچار بحران می کندصادقی بابیان اینکه متأسفانه سیاست‌های اشتباه دستگاه های دولتی بازار مرغ را دچار بحران کرده و ماه رمضان هم بی‌تأثیر در گرانی قیمت مرغ نبوده، اضافه کرد: اکثر مردم ما به علت گرانی، گوشت کیلویی ۳۵ هزار تومان را مصرف نمی‌کنند درنتیجه تقاضا برای مصرف مرغ بالا می‌رود از طرفی عرضه جواب گوی تقاضا نمی‌شود. این فعال اقتصادی یادآور شد: اکثر کشتارگاهیان دان مرغ ذخیره دارند یا در کارخانه‌های دان مرغ افرادی را دارند که نیاز آن‌ها را تأمین می‌کند و جای آن مرغ را می‌گیرند تا برای کشتارشان همیشه مرغ داشته باشند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد کشتارگاه ها تعطیل‌شده‌اند عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال بنده بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در مرغداری خودمصرف کردم ولی ماهیانه ۵۰ میلیون تومان درنمی‌آوریم اما یک دلال معمولی مرغ در بازار ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد دارد.

*مرغ ها هم پدرخوانده و مافیا دارند

امیر صادقی با توجه به اینکه کشتارگاه‌ها مرغ زنده را در حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۶ هزار تومان خریداری می‌کنند افزود: بر عکس تصور مردم وقتی قیمت مرغ بالا برود به نفع کشتارگاه ها نیست چون کشتار انجام نمی‌شود. مرغ، کمتر و دلالی بیشتر می‌شود. اگر ثبات قیمتی مرغ را داشته باشیم مرغدار و کشتارگاه در یک‌روال طبیعی پیش می‌رود و کسی متضرر نمی‌شود. وی بابیان اینکه مرغ هم مافیای خاص خودشان دارد گفت: در حال حاضر بازار در میدان بهمن دست ۳ تا ۴ نفر دلال است و ما کشتارگاه داران اول باید آن‌ها را سیر کنیم بعد از کانال آن‌ها وارد فروش محصول خود شویم. متأسفانه کسی نیست که کنترل بازار مرغ را در دست بگیرد تا جلوی این دلال بازی ها بایستند. این فعال اقتصادی گفت: مشکل گران شدن اخیر مرغ از بعد از عید فطر شروع‌شده و کسی هم جلودار این موضوع نیست!سؤال من این است شرکت پشتیبانی امور طیور این‌همه مرغی را که خریده چرا به بازار نمی‌آورد تا کمی وضع بهتر شود! یعنی بازار را نمی‌بینند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه