English

عضویت هند در گروه تامین‌کنندگان هسته‌ای منوط به امضای NPT است

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: هر کشوری که معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(NPT) را امضا نکرده باشد نمی‌تواند عضو گروه تامین‌کنندگان هسته‌ای(NSG) شود.

عضویت هند در گروه تامین‌کنندگان هسته‌ای منوط به امضای NPT است

‌ به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه سوشما سواراج، یک مقام ارشد وزارت خارجه هند اعلام کرد که این کشور معاهدهNPTرا امضا نخواهد کرد.

لوکانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: باید این نکته را یادآور شد که چین در مورد عضویت کشورهای جدید قانون وضع نمی‌کند. جامعه بین‌المللی سال‌ها پیش به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده است کهNPTاساس رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و هیچ کشوری نباید خود در برابر این تصمیم قرار دهد.

معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در سال ۱۹۷۰ با هدف جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌ای اجرایی شد، تاکنون هند، پاکستان و اسراییل از امضای این معاهده سرباز زده‌اند.

کره شمالی نیز در سال ۲۰۰۳ ازNPTخارج شد.

گروه تامین‌کنندگان هسته‌ای گروهی از کشورهای تامین کننده هسته‌ای هستند و هدف آن‌ها جلوگیری از اشاعه هسته‌ای از طریق کنترل صادرات مواد، تجهیزات و فن‌آوری است که می‌تواند تولید تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد، هم اکنون گروه تامین کنندگان هسته‌ای دارای ۴۸ کشور عضو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه