سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

تمدید مصوبه ترخیص درصدی کالاها

در نتیجه پیگیری های کمیسیون گمرک اتاق ایران و با تلاش‌ و همراهی گمرک ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوبه ترخیص درصدی کالاها از گمرکات تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

ارز صادراتی
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدرضا فاروقی رئیس کمیسیون گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: با پیگیری‌های مستمر این کمیسیون و درنتیجه همراهی و تلاش‌های گمرک ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوبه ترخیص درصدی کالاها تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد و واردکنندگان می‌توانند بدون ثبت منشأ ارز خود تا میزان ۹۰ درصد از کالاهای اظهاری به گمرک را پس از طی تشریفات قانونی ترخیص کنند.

فاروقی افزود: مهلت استفاده از مصوبه قبلی سران قوا در خصوص امکان ترخیص نود درصد کالاهای منتخب بدون ثبت منشأ ارز بانکی در ابتدای آبان ماه سال جاری به اتمام رسید و متعاقب آن آمار رسوب کالاهای وارده به کشور افزایش فراینده‌ای یافت؛ ازاین‌رو کمیسیون گمرک اتاق ایران به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی، تلاش برای تمدید این مصوبه را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس اعلام اتاق ایران، او تصریح کرد: علاوه بر پیگیری‌های اولیه گمرک ایران، بر اساس مکاتبه کمیسیون گمرک اتاق ایران با رئیس اتاق، تمدید مصوبه از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست شد و پس‌ازآن طی برگزاری جلسات متعدد و نهایتاً طرح موضوع در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مورد حمایت وزارت صمت و گمرک ایران قرار گرفت؛ اما بانک مرکزی با نگرانی در مورد مدیریت ارزی کشور، با آن مخالفت داشت.

فاروقی ادامه داد: خوشبختانه در دیدار اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی با اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران و پس از تشریح مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه ترخیص کالا، نهایتاً موافقت ریاست بانک مرکزی نیز با تمدید موقت مصوبه حاصل شد.

رئیس کمیسیون گمرک اتاق ایران یادآور شد: ترخیص کالاهای فاقد منشأ ارز به‌صورت درصدی نیز اگرچه مزیت‌های قابل‌توجهی به جهت جلوگیری از رسوب کالا و توقف خطوط تولید واحدهای تولیدی به همراه دارد؛ اما خالی از اشکال نیست و به همین جهت، بانک مرکزی به فعالان این حوزه توصیه می‌کند که به امکان واردات از طریق برات مدت‌دار بدون تعهد، توجه ویژه داشته باشند؛ زیرا این روش، معایب ترخیص درصدی را نیز به‌طورکلی مرتفع خواهد کرد.

فاروقی، تمدید مصوبه ترخیص درصدی کالاها را برای بسیاری از فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی راهگشا دانست و گفت: به‌واسطه این گره‌گشایی، از همه مسئولانی که با توجه ویژه و پیگیری‌های مکرر، تمدید این مصوبه را در حداقل زمان ممکن میسر کردند ازجمله، از سران قوای سه‌گانه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل گمرک ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و رئیس‌کل بانک مرکزی به‌طور ویژه تشکر می‌کنیم.

او اظهار کرد: مشاهده این سطح از همدلی و همکاری در بین مسئولان عالی‌رتبه نظام، به‌یقین موجب امیدواری و دلگرمی فعالان اقتصادی در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه خواهد شد و به تداوم پایداری اقتصاد کشور در شرایط جنگ اقتصادی کمک خواهد کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه