English

خرید تضمینی گندم از مرز ۲.۳ میلیون تن عبور کرد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت که از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است.

خرید تضمینی گندم از مرز ۲.۳ میلیون تن عبور کرد
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سهراب سهرابی» افزود: از این مبلغ تا امروز نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزانی که گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز رسمی خرید تضمینی تحویل داده‌اند از سوی دولت پرداخت شده است و بقیه وجوه نیز با پیگیری‌های وزارت جهادکشاورزی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت گندم در کشور ادامه دارد، اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد در سال زراعی جاری ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن گندم خرید تضمینی شود که در این صورت به خودکفایی کامل در تولید و خرید تضمینی این محصول می‌رسیم.

وی از کشاورزان خواست گندم تولیدی خود را به مراکز رسمی خرید تضمینی گندم تحویل دهند و از تحویل این محصول به دلال‌ان و واسطه‌ ها اجتناب کنند تا دچار عواقب نشوند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه‌داد: تولید گندم آبی در سطح ۲ میلیون هکتار و گندم دیم چهار میلیون هکتار در سال زراعی جاری نهایی شده است.

سهرابی تصریح‌کرد: در اقلیم‌های سرد به ویژه کردستان، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین با ۲ موضوع آفت سن و بیماری‌های گندم به ویژه زنگ زرد روبه‌رو هستیم و از این رو از کشاورزان می‌خواهیم با مشورت کارشناسان با این آفات و بیماری‌ها مبارزه کنند تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه