English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

رتبه‌بندی اپراتورها طی ۲ فصل متوالی/ کدام شرکت بیشترین مشترک اینترنت و ارتباطات را دارد؟

رگولاتور ارتباطی کشور وضعیت بازار سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را برای اولین بار طی «دو فصل» متوالی اعلام و مطابق تمامی دوره‌ها، همراه اول پرچمدار سهم بازار ارتباطی و اینترنتی ماند و اپراتورهای دیگر هم کمابیش با تغییراتی مواجه شدند.

رتبه‌بندی اپراتورها طی 2 فصل متوالی/ کدام شرکت بیشترین مشترک اینترنت و ارتباطات را دارد؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

،  براساس گزارش وضعیت ارتباطات کشور که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فصل تابستان 1402 منتشر شده، «همراه اول» با بیش از ۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک فعال توانسته در جایگاه نخست سهم بازار مشترکان قرار گیرد و به دنبال آن «ایرانسل» و رایتل هر کدام با محدوده ۶۶ و ۵ میلیون مشترک قرار گیرند.

 

سهم بازار ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه

براساس شاخص های آماری هم سهم همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل ۴ درصد است.

 

سهم بازار مکالماتی اپراتورهای غالب

در بخشی دیگر از شاخص های آماری ارائه شده در این گزارش به «سهم بازار مکالماتی» پرداخته شده است که وضعیت اپراتورهای غالب بیشتر به چشم می آید؛ به این شکل که همراه اول با ۶۷ درصد سهم در جایگاه اول و ایرانسل با ۳۱ درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفته اند.

 

سهم بازار پیامکی اپراتورهای ارتباطی

همچنین در شاخص سهم بازار اپراتورها از پیامک نیز همراه اول با سهم ۸۳ درصدی در رتبه نخست قرار دارد، ایرانسل با ۱۴ درصد و رایتل هم با ۳ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

 

سهم بازار اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه

مهم ترین بخش آماری این گزارش هم بر شاخص «سهم بازار اینترنتی» اپراتورها نور تابانده و هر کدام را به تفکیک به این شکل «همراه اول» با سهم ۵۴ درصدی، «ایرانسل» با سهم ۴۲ درصدی و «رایتل» با سهم ۴ درصدی رتبه بندی کرده است.

به روایت آمار، اپراتور همراه اول توانسته رکورددار توسعه شبکه نسل های نوین بماند و با پوشش 97 درصدی جمعیت، بیشترین تعداد سایت های 4G با سهم 52 درصدی از مجموع سایت ها را در کشور نصب و راه اندازی کند.

سهم اپراتورهای دوم و سوم ارتباطی در تعداد سایت های 4G نیز به ترتیب 40 و 8 درصد است.

 

وضعیت شاخص های آماری در پاییز 1402

این شاخص های آماری در گزارش مربوط به «پاییز 1402» نیز وضعیت مشابه و با ثباتی را داشته اند و سهم بازار در بخش های رقابتی مانند «پوشش ارتباطات»، «تعداد مشترکان فعال»، «تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت» و «سایت های نسل نوین ارتباطی» ثابت مانده است.

به عنوان مثال تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت کشور برای اولین بار به مرز 128 درصد نزدیک شده و حدود 59 میلیون مشترک از اینترنت همراه اول، حدود 46 میلیون از اینترنت ایرانسل و حدود 4 میلیون مشترک از اینترنت رایتل استفاده کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه