English

حمایت از ۳۰ هزار طرح در قالب زنجیره‌های سبز و آبی بنیاد برکت

پسندیده گفت: بنیاد برکت با کمک به حضور فعالان این زنجیره‌ها در نمایشگاه‌های صادراتی و همچنین تشویق و آموزش آنها برای تولید محصولات مطابق با استانداردهای صادراتی، به دنبال افزایش صادرات محصولات است.

حمایت از 30 هزار طرح در قالب زنجیره‌های سبز و آبی بنیاد برکت

رضا پسندیده مدیر سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد برکت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج از حمایت این بنیاد از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور و تمرکز ویژه بر روی دو زنجیره تخصصی جدید خبر داد.

وی بیان کرد: بنیاد برکت در سال‌های گذشته از طرح‌های مختلف در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم حمایت کرده است اما از سال گذشته با هدفمند کردن فعالیت‌ها، تمرکز خود را بر روی دو زنجیره تخصصی با عناوین "زنجیره سبز" و "زنجیره آبی" معطوف داشته است.

پسندیده توضیح داد: زنجیره سبز شامل بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به آنها می‌شود. زنجیره آبی نیز دربرگیرنده صنایع آبزی‌پروری و صنایع مرتبط با آن است.

به گفته مدیر سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد برکت، برای هر یک از این زنجیره‌ها، کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و تمامی فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های کل طرح‌های بنیاد برکت در این چارچوب انجام می‌شود.

وی تآکید کرد: ارکان و اعضای این کمیته‌ها، همگی از فعالان و متخصصان برجسته در حوزه‌های کشاورزی، آبزی‌پروری و صنایع وابسته هستند.

پسندیده خاطرنشان کرد: در زنجیره سبز، از کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی، سازمان تات، نظام مهندسی کشاورزی و ... استفاده شده است. در زنجیره آبی نیز، مدیران شیلات کشور، اتحادیه آبزی‌پروری، سازمان تحقیقات علوم شیلاتی کشور و ... عضویت دارند.

وی گفت: گزارشی از اقدامات بنیاد برکت در سال گذشته به شرح ذیل است: زنجیره سبز شامل 22 هزار طرح در حوزه خرد و خانگی و 94 طرح در حوزه کسب و کارهای متوسط است. زنجیره آبی شامل 8 هزار طرح در حوزه خرد و خانگی و 46 طرح در حوزه بنگاهی و کسب و کار متوسط است.

مدیر سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد برکت از برنامه این بنیاد برای توسعه زنجیره‌های سبز و آبی در سراسر کشور به عنوان الگویی موفق خبر داد.

پسندیده در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت: از این طرح‌ها در زمینه صادرات و توسعه بازار آنها استفاده شده و بنیاد برکت تلاش دارد تا با سرمایه‌گذاری بر روی حل مشکلات کلیدی این زنجیره‌ها، آنها را گسترش دهد.

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف اصلی بنیاد برکت، بررسی و ارزیابی مشکلات موجود در زنجیره‌های مختلف و انجام تحقیقات و توسعه و سرمایه‌گذاری برای رفع آنها است.

مدیر سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد برکت از برنامه این بنیاد برای حمایت از صادرات محصولات تولیدی در قالب زنجیره‌های سبز و آبی خبر داد.

پسندیده خاطر نشان کرد: بنیاد برکت با کمک به حضور فعالان این زنجیره‌ها در نمایشگاه‌های صادراتی و همچنین تشویق و آموزش آنها برای تولید محصولات مطابق با استانداردهای صادراتی، به دنبال افزایش صادرات این محصولات است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 8 طرح از طرح‌های تحت حمایت بنیاد برکت در نمایشگاه اکسپو حضور دارند.

پسندیده همچنین از حمایت این بنیاد از زنان سرپرست خانوار در بخش‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی در قالب زنجیره‌های سبز و آبی خبر داد و گفت: بنیاد برکت از فعالیت این زنان در کارگاه‌های کوچک و متوسط نیز حمایت می‌کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه