English

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز مصرف شد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:530میلیون تردد در کشور اتفاق افتاده و روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که ۱.۶ نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

روزانه 120 میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز مصرف شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری درباره عملکرد این وزارت خانه در ایام نوروز گفت:ستاد سفرهای نوروزی از دو ماه قبل از فروردین آغاز شده و جلسات مکرری برگزار شد. ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ناوگان عمومی در حوزه اتوبوس‌های شهری، راه‌آهن، هواپیمایی و کشتیرانی استفاده کردند. سه تا پنج درصد پیش‌بینی افزایش سفرها را داشتیم و ناترازی ناوگان همیشه متصور است اما اقدامات لازم انجام شد تا ظرفیت را متناسب با تقاضا کنیم. بنابراین آمادگی و افزایش ظرفیت ناوگان صورت گرفته و پس از آن بهبود خدمات در دستور کار قرار گرفت.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یکی از موضوعات امسال، این بود که سال گذشته ماه رمضان از سوم فروردین آغاز شده بود اما امسال از ۲۳ اسفند آغاز شده و شرایط جوی ناپایدار هم در کشور وجود داشت و سازمان هواشناسی به جهت امنیت و ایمنی مردم به صورت مستمر در این خصوص اطلاع‌رسانی کرد. طرح ما از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین بود.
وی خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۹ نفر از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین از ناوگان عمومی استفاده کردند که نسبت به سال گذشته، یک درصد کاهش داشتیم. شش میلیون و ۹۳۲ هزار نفر مسافر جاده‌ای حمل و نقل عمومی، شش میلیون و ۵۶۸ هزار نفر مسافر دریایی و سفر به جزایر و گردشی داشتیم. در حوزه دریایی هم اگر سفری لغو شده به‌دلیل ایمنی پروازها بوده است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰۰ اتوبوس از تهران برای تامین سفرها اعزام می‌کردیم، گفت: بیشترین سفرها در حوزه داخلی از طریق خودروهای شخصی بوده است. در مجموع در این بازه ۵۳۰ میلیون تردد در کشور اتفاق افتاده و روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که ۱.۶ نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه