English

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن:

منتقدان کاهش حمل بار ریلی نسبت به سال ۱۳۹۹، با مخاطبانشان صادق نیستند/ رشد پیوسته شاخص حمل در سه سال گذشته

در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

منتقدان کاهش حمل بار ریلی نسبت به سال ۱۳۹۹، با مخاطبانشان صادق نیستند/ رشد پیوسته شاخص حمل در سه سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج

، مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن ج.ا.ا با اشاره به اقدامات اصلاحی صورت گرفته در حوزه حمل بار گفت:

من از سال ۹۸ مسئولیت معاونت بازرگانی و بهره برداری راه آهن را بر عهده دارم و بهره برداری از شبکه ریلی در ایران بین حوزه بار و مسافر مشترک است.

معاون بهره برداری راه آهن تاکید کرد: مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که بعلت کرونا و کاهش شدید مسافر، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سالهای دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد، منطقی نیست. 

جعفری افزود: مقصر دانستن راه آهن دولت سیزدهم درباره کاهش حمل بار ریلی نسبت به سال ۹۹ بی انصافی نسبت به مدیریت راه آهن و بی صداقتی نسبت مردم است. چرا که هر سازمان دارای شاخص های متعددی بوده و سنجش آن بر اساس داده ها و ستانده‌ها بایستی انجام شود. در راه‌آهن نیز بررسی شاخصهای لکوموتیو و زیرساخت و اعتبارات واگذار شده در سالهای مختلف و با در نظر گرفتن اثرات تورمی خود گویای بهبود عملکرد در سرجمع شاخصها می‌باشد. فرد منتقدی که هیچ گونه سابقه‌ای در راه‌آهن ندارد به دروغ از انتصاب سیاسی یا رفاقتی در راه‌آهن سخن میراند در حالیکه بر خلاف رویه سابق مدیران عامل، از شش معاون راه‌آهن پنج معاون حضور دارند. متاسفانه چنین افرادی با کتمان و بعضا وارونه جلوه دادن حقیقت، کاهش در برخی شاخصهای محلی را بزرگنمایی نموده و چشم را بر شاخصهای فنی و مرسوم در راه‌آهنهای دنیا میبندند.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه