English

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه روستایی با تأمین و ساخت مسکن، راه و زمین میسر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای امسال ساخت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی هدف گذاری شده بود که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از این هدف عبور کردیم.

توسعه روستایی با تأمین و ساخت مسکن، راه و زمین میسر می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم سراسری آغاز اجرای پوشش "چشم به راهیم"، گفت: امسال در مجموع ۷۲۵ نقطه از نقاط حادثه خیز جاده‌ای رفع مشکل شد که رکوردی در این زمینه است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: مطابق آمارها ۸۰ درصد دلایل تصادفات منجر به فوت در کشور به عوامل انسانی نظیر سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و خواب آلودگی رانندگان است. برای سال جاری تا پایان دولت، رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز هدف گذاری شد که تاکنون ۴۱۲ نقطه رفع خطر شده است.

وی ادامه داد: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به این منظور تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است و همه آنچه انجام شده از منابع داخلی سازمان راهداری بوده است. انتظار می‌رود این منابع مالی تأمین شود، چرا که هر ریال آن برای نجات جان انسان‌ها هزینه می‌شود و جز تأکیدات دولت و شخص رئیس جمهور است.

بذرپاش به جابه‌جایی بیش از ۱۷ میلیون مسافر نوروزی با استفاده از متدهای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: بخش اعظم جابه‌جایی‌ها در ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، با این حال کمبودهایی در ناوگان داریم که مجوزهای رفع آنها صادر شده است و در وهله نخست با استفاده از توان داخلی و دوم، انجام واردات بدون هیچ ملاحظه‌ای خواهد بود، زیرا توسعه ناوگان سیاست اصلی وزارتخانه است.

وی اظهار داشت: عمده مشکلات در این بخش تأمین منابع مالی و همچنین بروکراسی اداری است، همچنین باید تسهیلاتی برای بخش خصوصی به این منظور در نظر گرفته شود. خودروهایی که از مدار حمل و نقل عمومی خارج شده و در شرکت‌ها سرویس دهی می‌کنند، باید به ناوگان بازگردانده شوند تا بخشی از نقصان در این زمینه حل و فصل شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برای امسال ساخت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی هدف گذاری شده بود که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از این هدف عبور کردیم. توسعه روستایی با تأمین و ساخت مسکن، راه و زمین میسر می‌شود. در این زمینه از ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاها عبور کردیم، ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تأمین شد و همچنین بهسازی و روکش آسفالت ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی به انجام رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه