English

بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال طی سال جاری تولید شد

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد که ۱۲۱ میلیون اصله در بخش خصوصی و ۱۱۶ اصله در بخش دولتی و بخشی هم ذیل معاونت باغبانی تولید شده است.

بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال طی سال جاری تولید شد
به گزارش خبرگزاری موج

، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری این سازمان با اشاره به کاشت یک میلیارد درخت گفت: طی مذاکراتی که ابتدای سال با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد در بودجه ۱۴۰۲ ردیفی برای این طرح لحاظ شد.

وی افزود: این طرح ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۴ سال نیاز دارد؛ یعنی سالی ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که نهایت در بودجه ۲۳۷ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد، البته هنوز تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مذاکرات ۴۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و احتمالاً تا پایان سال واریز شود، اظهار کرد: قرار بود برای امسال سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود که امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی ۱۲۱ میلیون اصله نهال در بخش خصوصی و ۱۱۶ اصله نهال در بخش دولتی تولید شده و بخشی نیز ذیل معاونت باغبانی تولید شده است.

نوبخت در ادامه به اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل در سیستان و بلوچستان و منطقه دشتیاری اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در منطقه دشتیاری باعث شد که سیل اخیر خسارت چندانی به مزارع و باغات وارد نکند.

به گفته وی ۳۲ هزار هکتار مطالعات پیرامون فعالیت آبخیزداری در مناطق بحرانی سیستان و بلوچستان پایان یافته و قابلیت اجرا دارد و می‌توان با اعتبار ۲,۲۰۰ میلیارد تومان مشکلات منطقه را در این بخش رفع کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: اقدامات اجرایی آبخیزداری ۹۰ میلیون هکتار از ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی که در قلمرو فرسایش آبی است به پایان نرسیده است. اگر ۹۰ میلیون هکتار آبخیزداری در کشور انجام دهیم، می‌توانیم سالانه ۵۰ میلیارد مترمکعب آب به آبخوان‌ها اضافه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان منابع طبیعی تمرکز در دشت سیستان است که ۸۰۰ هزار هکتار می‌شود. در غرب دشت سیستان ۲ میلیون هکتار عرصه وجود دارد که اگر فعالیت‌های آبخیزداری انجام شود بخش قابل توجهی از مشکلات آب منطقه حل خواهد شد.

به گفته وی اگر پروژه‌های آبخیزداری را به طور کامل انجام گردد در سال‌های بعد ۶۰ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها افزوده خواهد شد.

نوبخت در پایان با بیان اینکه برای احیای ۵۰ میلیون هکتار مرتع در کشور برای مدت ۵ سال برنامه‌ریزی انجام شده است، گفت: نظام نامه فعالیت مردمی سازی فعالیت‌های منابع طبیعی آماده شده ضمن اینکه کارگروه مبارزه با زمین خواری نیز برای مقابله با دانه درشت‌ها تشکیل شده که برخورد قاطع انجام 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه