English

ایران آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی در صنعت گاز را دارد

وزیر نفت از آمادگی ایران برای خدمات فنی و مهندسی خبر داد که بیانگر توانمندی ایران بیشتر از خام فروشی است‌.

ایران آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی در صنعت گاز را دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، وزیر نفت در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر با دیامانتینو آزودو، وزیر نفت آنگولا دیدار کرد و در این دیدار از امکان صدور خدمات فنی مهندسی به این کشور خبر داد.

به گفته اوجی بیش از ۹۳ درصد سوخت نیروگاه‌های ایران گاز طبیعی است، هدف ما جذب سرمایه از منابع داخلی و خارجی است، ضمن اینکه در خشکی و دریا ذخایر مطلوبی داریم و با قدرت و توانمندی کافی به‌دنبال توسعه آنها هستیم، همچنین در صنایع پایین‌دستی هم خودکفا شده‌ایم. همچنین صاحب دانش فنی و صادرکننده کاتالایست هستیم و قابلیت توسعه آن به همه کشورهای دوستدار فراهم شده است.

در این دیدار توانمندی‌های ایران و آنگولا در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مطرح و قرار شد گروه‌های کارشناسی روی ظرفیت‌های موجود برای همکاری به‌ویژه درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی و مسائل مورد نیاز آنگولا در صنایع پتروشیمی و سی‌ان‌جی کار کنند و در عین حال بازدیدهایی از دو کشور برای بررسی ظرفیت‌های همکاری انجام شود.

البته جواد اوجی وزیر نفت ایران در دیدار با جورابیک میرزا محمود اف، وزیر انرژی ازبکستان با تشریح توانمندی‌های صنعت نفت ایران اذعان کرد هم‌اکنون این صنعت خودکفاست و همه میدان‌های نفت و گاز ایران از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به فناوری‌های پیشرفته به‌کاررفته در صنعت نفت و گاز کشور ادامه داد: هم‌اکنون مهندسان ایرانی بدون حضور کارشناسان و مستشاران خارجی در عمق ۶ هزار متری زمین چاه‌های نفت و گاز را حفاری می‌کنند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه صنعت نفت ایران با وجود تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا به خودکفایی کامل رسیده است، اظهار کرد: ما هم‌اکنون با بیش از ۴۰ کشور دنیا در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همکاری داریم.

البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و وزیر انرژی ازبکستان هم در ادامه هدف از دیدار با وزیر نفت ایران را پیگیری اجرای توافق‌های امضاشده بین شوکت میرضیایف و سیدابراهیم رئیسی، رؤسای جمهوری دو کشور اعلام کرد و گفت: رئیس‌جمهوری ازبکستان و دولت وی تأکید ویژه‌ای بر توسعه روابط با کشور ایران به‌ویژه صنعت نفت آن دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان ازبکستان اطلاع کاملی از توان بالای شرکت‌های ایرانی در اکتشاف، استخراج، انتقال و پالایش نفت و گاز دارند، اظهار کرد: بنده در نمایشگاه‌های بین‌المللی انرژی شاهد توانمندی ایرانیان در ساخت ابزارآلات و دستگاه‌های فوق‌پیشرفته صنعت نفت و گاز بوده‌ام.

وزیر انرژی ازبکستان با تأکید بر اینکه ایرانیان نه‌تنها در حوزه نفت و گاز، بلکه با حمایت دولت خود در عرصه ماشین‌سازی و ماشین‌آلات دوار نیز به خودکفایی رسیده‌اند، ادامه داد: از وزارت نفت ایران درخواست داریم تجربه و دانش فنی خود در این زمینه‌ها با صنعت نفت ازبکستان به اشتراک بگذارد.

میرزا محمود اف تصریح کرد: با توجه به بهبود شرایط اقتصادی در ازبکستان مصرف گاز و فرآورده‌های نفتی به‌شدت افزایش یافته است، از این رو یکی از حوزه‌های همکاری با صنعت نفت ایران می‌تواند در زمینه ساخت پالایشگاه نفت و گاز و توسعه میدان‌های گازی متمرکز باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه