English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

پیش‌بینی افزایش قیمت دلار در روزهای باقی‌مانده اسفندماه

یک اقتصاددان گفت: تا آخر اسفند ماه دلار سقف تاریخی خود را می‌زند و افزایش قیمت دلار را تا پایان این ماه شاهد خواهیم بود.

پیش‌بینی افزایش قیمت دلار در روزهای باقی‌مانده اسفندماه
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، افزایش قیمت دلار در کشور ما همچنان ادامه دارد و حتی صبح روز گذشته قیمت دلار در ایران از سقف 60 هزار تومانی نیز عبور کرد. اگرچه پس از چند ساعت بازهم شاهد بازگشت دلار به کانال 59 هزارتومانی بودیم اما درهر صورت برای ساعتی قیمت 60 هزار تومان در تابلو صرافی‌ها ثبت شد.

در رابطه با روند قیمت دلار در ماه پایانی سال، برزو حق‌شناس، اقتصاددان و کارشناس بازار ارز به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: از اول سال هم مشخص بود که دولت نمی‌تواند مانع از افزایش قیمت ارز شود و نهایتاً هم دیدیم که تا انتخابات هم نتوانستند این کار را بکنند و سقف تاریخی ۶۰ هزار تومان نیز شکسته شد.

وی درباره علت این افزایش قیمت توضیح داد: ما یک سری سیاست‌های غلط در حوزه پولی و بانکی و نقدینگی داریم و در واقع عامل رشد نقدینگی است که بر روی افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت دلار فشار می‌آورد. البته بانک مرکزی ادعا دارد که این عوامل را مهار کرده و در روی کاغذ هم تا حدودی درست است اما زمانی که واقعیت‌های اقتصادی را نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که مشکلات همچنان ادامه دارد.

این کارشناس توضیح داد: اینکه می‌گویند نرخ رشد نقدینگی کم شده است در واقع بازی با آمار است و در عمل می‌بینیم که بدهی دولت به بانک مرکزی، سایر بانک‌ها و یا شرکت‌های بانکی بالا رفته است و دولت مقدار زیادی از سپرده‌هایش را نزد بانک مرکزی گذاشته است. در نتیجه همه این اشکالات ادامه دارد و طبیعی است که قیمت دلار نیز افزایش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت ارز در اسفند ماه کنترل خواهد شد

چرا قیمت دلار دوباره اوج گرفته است؟

 

حق‌شناس بیان کرد: این افزایش قیمت باید زودتر اتفاق می‌افتاد و در این مدت دولت سعی کرد با ارزپاشی مانع از افزایش نرخ دلار بشود و با یک سری سیاست‌های سلبی از این افزایش قیمت جلوگیری کند اما سیاست‌های سلبی نیز تا یک حدی جواب می‌دهند. سال ۹۷ دو نفر را به عنوان سلطان سکه اعدام کردند و لذا اگر قرار بود که این سیاست‌ها همیشه جواب بدهد بعد از این اتفاق دیگر نباید قیمت سکه افزایش پیدا می‌کرد اما دیدیم که سکه از ۴ میلیونی که در آن زمان بود به آستانه ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

وی درباره پیش‌بینی قیمت دلار تا پایان ماه نیز گفت: به نظر بنده تا آخر اسفند ماه دلار سقف تاریخی خود را می‌زند و افزایش قیمت دلار را تا پایان این ماه شاهد خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه