English

معاون وزیر صمت در جشنواره تولید ملی، افتخار ملی اعلام کرد:

بیش از ۶۴ هزار شغل جدید از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدها در شهرک‌های صنعتی ایجاد شد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید به وجود آمده است.

بیش از ۶۴ هزار شغل جدید از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدها در شهرک‌های صنعتی ایجاد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، فرشاد مقیمی شامگاه دوشنبه در بیست و یکمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی در سالن همایشهای اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۳۰۱ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است که برای ۲۶ هزار نفر اشتغال به وجود آورده است.

 وی، همچنین اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار و ۱۱۸ واحد تولیدی راکد در بخش صنعت به چرخه تولید بازگشته است و برنامه دولت سیزدهم احیا ۳ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی راکد است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: در حوزه افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند نیز ۲ هزار و ۳۳۵ واحد رشد تولید داشته‌اند که برای یک هزار و ۶۷۵ نفر شغل به وجود آورده است. همچنین برنامه دولت سیزدهم ارتقای ظرفیت ۶ هزار و ۴۳۰ واحد تا پایان دولت می باشد.

مقیمی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون همچنین ۲هزار و ۱۴۳ طرح جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده که اشتغال ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفری به دنبال داشته است.

وی در ادامه، تصریح کرد:از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید به وجود آمده است .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود نوسازی و بازسازی را نیاز صنعت دانست و خاطرنشان کرد: با ناترازی در بخش انرژی مواجه هستیم، یکی از دستاوردهای نوسازی و بهسازی کاهش میزان سهم انرژی در تولید و رساندن آن به کمتر از میزان موجود است، ضمن اینکه نوسازی و بازسازی کاهش آلایندگی را بدنبال دارد.

مقیمی با بیان اینکه بدنبال ارتقای رقابت پذیری هستیم، اظهار کرد: ۷ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در سال ۱۴۰۲ به مجموع شهرکها و نواحی صنعتی کشور اضافه شده است، همچنین با بهره برداری از یک شهرک صنعتی غیردولتی مجموع شهرکهای صنعتی غیردولتی به ۶۵ شهرک رسید که بیش از ۸ هزار واحد تولیدی در آنها فعالیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حمایت از واحدهای دانش بنیان و ارتقاء فناوری در صنعت، افزود: ۳۲۲ نیاز فناورانه از ابتدای سال تاکنون در بخش صنعت شناسایی شده است و مجموع نیازهای فناورانه شناسایی شده در بخش صنعت ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز است که ۶۰۰ نیاز از طریق مکانیزم فن بازارها و شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور مرتفع شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص تامین انرژی پایدار با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نیز بیان کرد: شهرک تخصصی نیروگاهی شال در قزوین به بهره‌برداری رسیده است و در زمان فراخوان برای واگذاری زمین در کمتر از دو ساعت ظرفیت ایجاد شده توسط متقاضیان بخش خصوصی تکمیل شد. همچنین زیرساختهای شهرک انرژی راین در کرمان فراهم شده و در استانهای دیگر نیز این زیرساختها کم کم برای فعالیت علاقمندان بخش خصوصی ایجاد می شود.

مقیمی، از فعالان بخش خصوصی خواست که به صورت مشارکتی و تجمیعی در حوزه تامین انرژی با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی فعالیت نمایند و از این طریق به رفع تعهدات ماده ۱۶ خود نیز با ظرفیتهای قانونی ایجاد شده، مبادرت ورزند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای کمیته پایش، از تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی خواست با مشارکت فعالانه در این کمیته مسائل صنعتگران را مورد پیگیری قرار دهند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود به موضوع تامین مالی بخش تولید اشاره کرد و گفت: روی زنجیره های تولید درون شهرکها و نواحی صنعتی متمرکز شدیم تا تامین مالی زنجیره ای را به اجرا درآوریم و در این راستا اوراق گام را به عنوان یک راهکار در زنجیره تامین در دستور کار داریم.

در پایان این همایش از واحدهای تولیدی برتر با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد. در بخش شهرک‌های صنعتی نیز از کلینیک کسب و کار یزد، کلینیک کسب و کار سیستان و بلوچستان و شهرک صنعتی غیردولتی برق و الکترونیک آذربایجان شرقی تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه