English

قیمت نفت در بازارها عقب‌نشینی کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازارهای آسیا که توجه سرمایه‌گذاران به دورنمای ضعیف تقاضا و تورم بالای آمریکا جلب شد، کاهش یافت.

قیمت نفت در بازارها عقب‌نشینی کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، بهای معاملات نفت برنت با ۵۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای قرارداد مارس نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که روز سه شنبه منقضی می‌شود، ۴۱ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۸ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد آوریل وست تگزاس اینترمدیت، با ۰.۷ درصد معادل ۵۴ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه بود.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه، تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش رشد تقاضا برای نفت را تحت الشعاع قرار داده بود، صعود کرده بودند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر شرکت فیلیپ نووا در یادداشتی تحقیقاتی گفت: وست تگزاس اینترمدیت و نفت برنت، روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران پس از جهش قابل توجه ارقام شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا، در نگرانی‌هایشان نسبت به وضعیت بخش تقاضا، بازنگری کردند، کاهشی شدند.

در بحبوحه رشد چشمگیر هزینه‌های خدمات که می‌تواند نگرانی‌های تورمی را تشدید کند، قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ژانویه، بیش از حد انتظار افزایش یافت.

بازارها همچنین پس از بازگشت چین از تعطیلات یک هفته‌ای سال نوی چینی، هنوز مسیر تقاضا از سوی این کشور را مشاهده نکرده‌اند و همزمان، روز رئیس‌جمهور در آمریکا، معاملات را نسبتا آرام نگه دارد.

بعلاوه، سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه، سیگنال «صبر» در قبال کاهش نرخ بهره را به بازارها مخابره کردند. نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه خرید نفت را بالا می‌برد و زمینه را برای روند نزولی بازار، فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، همزمان با ادامه جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی، تحلیلگران گروه بانکی ANZ Research در یادداشتی برای مشتریان این بانک نوشتند: اوپک قادر خواهد بود بخش عمده اختلالات احتمالی را پوشش دهد زیرا ظرفیت مازاد تولیدش به ۶.۴ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین میزان در هشت سال گذشته است. همچنین چشم‌انداز نامطمئن تقاضا به بازار یادآوری شد و آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد انتظار می‌رود رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند. این آژانس، مازاد عرضه در بازار در طول سال را پیش‌بینی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه