English

قیمت نفت در مسیر صعود

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از این که در معاملات روز گذشته به بالاترین رکورد خود از دسامبر صعود کرد، روز جمعه را با کاهش آغاز کرد اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از اکتبر پیش می رود.

قیمت نفت در مسیر صعود
به گزارش خبرگزاری موج

، بهای معاملات نفت برنت با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش، به ۸۲  دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۵ درصد کاهش، ۷۶ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه بود.

معاملات نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۴.۵ درصد رشد و شاخص نفت آمریکا، ۴.۸ درصد رشد داشته است. هر دو شاخص در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی و بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به ۱۳ اکتبر هستند.

نفت برنت روز پنج شنبه تحت تاثیر آمار رشد اقتصادی بهتر از حد مطلوب در آمریکا و تنشها در دریای سرخ، با ۲.۹۹ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۳.۰۲ درصد افزایش، بسته شده بود. اما قیمتها روز جمعه تحت تاثیر سیگنالهایی از احتمال کاهش تنشها در دریای سرخ، رو به کاهش گذاشتند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در سنگاپور در این باره گفت: حملات آمریکا و انگلیس به یمن، مانع عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن به کشتیهای اسرائیلی در دریای سرخ نشد و باعث شد سرمایه گذاران روی ادامه اختلالات کشتیرانی، حساب کنند.

در این بین، دورنمای تقاضا پس از انتشار آماری که نشان داد اقتصاد آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، رشد سریعتر از حد انتظاری داشته است، بهبود یافت. همچنین چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، کاهش شدید ذخایر بانک را به منظور تحریک رشد اقتصادی، اعلام کرد.

کلوین ونگ، تحلیلگر بازار شرکت OANDA اظهار کرد: بازارهای نفت تحت تاثیر عوامل فنی، وارد فاز صعودی کوتاه مدت شده اند. پس از تسهیل نقدینگی توسط بانک مرکزی چین، قیمتها شاهد نیروی صعودی بیشتری بودند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت نفت در هفته جاری پشتیبانی کرد، کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و مختل شدن عرضه سوخت در پی حمله پهپادی اوکراین به یک پالایشگاه نفت در جنوب روسیه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه