English

قیمت نفت جهانی همچنان در مسیر صعود

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر ادامه تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافت و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

قیمت نفت جهانی همچنان در مسیر صعود
به گزارش خبرگزاری موج

​، بهای معاملات نفت برنت با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته، پس از این که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد پایان جنگ در غزه را رد کرد و نیروهای این رژیم، شهر رفح را بمباران کردند، حدود ۳ درصد افزایش داشت.

تنشها، قیمت نفت را بالا نگه داشته و نفت برنت و شاخص نفت آمریکا را در مسیر رشد هفتگی ۵.۷ درصدی قرار داده است.

هیئتی از حماس روز پنجشنبه برای مذاکره با میانجیگران مصر و قطر وارد قاهره شد. در حالی که درگیری باعث افزایش قیمتها شده، هیچ تاثیری بر تولید نفت در خاورمیانه نداشته است.

به گفته تحلیلگران، در روسیه، آسیب دیدن پالایشگاهها بر اثر حملات پهپادی اوکراین و اختلالات فنی، به صادرات بیشتر نفت خام نسبت به سطح برنامه ریزی شده در فوریه منتهی شد و احتمالا تعهد این کشور برای کاهش عرضه تحت توافق اوپک پلاس را ضعیف کرد.

در این بین، شرکت آکر بریتیش پترولیوم اعلام کرد میدان نفتی یوهان سوردروپ نروژ که بزرگترین میدان در دریای شمال است، تولید ثابت خود را با نرخ بالاتر ۷۵۵ هزار بشکه در روز تا پایان سال میلادی جاری حفظ خواهد کرد. ظرفیت برنامه ریزی شده اولیه تولید این میدان، ۶۶۰ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا کاهش بزرگتر از حد انتظار ذخایر بنزین و سوختهای دیگر، بازار نفت را تقویت کرد. جیوانی استانوو، تحلیلگر موسسه مالی UBS گفت: رشد تقاضا در کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت از جمله هند و آمریکا همچنان مطلوب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه