English

رئیس سازمان امور اراضی کشور در پاسخ به خبرگزاری موج:

۶۳ درصد اراضی رفع تداخل شد

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار یعنی ۶۳ درصد اراضی رفع تداخل شده‌اند.

 63 درصد اراضی رفع تداخل شد

رئیس‌ سازمان امور اراضی کشور در نشست خبری بمناسبت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا امروز بیش از ۹ میلیون هکتار اراضی معادل 63 درصد رفع تداخل شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود:از سال  1394 تا  شهریور ۱۴۰۰ از کل ۱۵میلیون هکتار اراضی کشور یک میلیون و۸۰ هزار هکتار یعنی ۱۱ درصد رفع تداخل شد. و همچنین تا شهریور ۱۴۰۰ یک میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار سند مالکیت حدنگار معادل ۴ درصد اراضی کل کشور صادر شده بود که در حال حاضر این عدد به ۷ میلیون و ۴۶ هزار و ۱۲۲ هکتار رسیده که این یعنی ۴۵ درصد از اراضی سند دار شده‌اند.

رضا افلاطونی  به قانون حد نگاری در کشور اشاره کرد و گفت: پیش از سال ۱۳۱۰ قانون در حوزه ثبت اراضی کشاورزی سختگیری نداشت و اختیاری بود. در ادامه این موضوع اجباری شد.

 به گفته این مقام مسئول تا پیش از سال ۱۳۹۳ که قانون حد نگاری تصویب شده اما امروز این حد نگاری تبدیل به ارقام شده و حتی مشخصاتی مانند اینکه حق‌آبه از کجا تأمین می‌شود در صدور اسناد می‌آید.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی سازمان یکی از اقدامات سازمان امور اراضی در این بخش است، تصریح کرد: انتقال قطعی در بخش اراضی ملی ممنوع است وبه شکل اجاره در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه