English

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز:

سه هکتار از اراضی کشاورزی تبریز آزادسازی شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سه هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد شد.

سه هکتار از اراضی کشاورزی تبریز آزادسازی شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، ابراهیم فرقانی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با دستور دادستانی طی اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج از توابع شهرستان تبریز، ۲۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شد.

وی با بیان اینکه به ‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، افزود: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به ‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

فرقانی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اضافه کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

وی اراضی کشاورزی را بستر تولید غذای شهروندان دانست و یادآور شد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم روند مبارزه با تغییر کاربری ها در طول سال با جدیت ادامه دارد که گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی گفت: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه