English

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی:

تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت رسید/ سهم ۸۶ درصدی گاز در سبد سوختی نیروگاه‌ها

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور طی ۱۰ ماهه امسال با رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت رسید/ سهم ۸۶ درصدی گاز در سبد سوختی نیروگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری موج

، ناصر اسکندری افزود: نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای امسال تاکنون با تولید ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی توانسته‌اند ضمن تامین بالغ بر ۹۳ درصد برق مورد نیاز شبکه، نقش مهمی در تامین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: از این میزان تولید بیش از ۵۳ درصد آن مربوط به واحدهای سیکل‌ترکیبی است که میزان تولید انرژی آن‌ها با افزایش حدود چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۳ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته با افزوده شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس‌جنوبی(دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی در هشت‌ماهه امسال به عنوان واحدهای تولید کننده برق دوستدار محیط زیست هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اضافه کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار موثر است و در سال‌های آینده شاهد تاثیرات گسترده آن خواهیم بود. تنها از محل افتتاح این واحدهای جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

اسکندری در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۶ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق از طریق گاز طبیعی، ۹ درصد از طریق گازوئیل و تنها پنج درصد از محل مازوت تامین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه